Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Rödvin påverkar ju tex inte ketosen, iaf inte för mig. Är man i ketos är man i fettdrift = hög förbränning. Nej, jag tror faktiskt att rödvin i det avseendet har oförtjänt dåligt rykte. 

• Martina 76

Idag blir det badhuset med grabbarna. Att behöva löpa omkring i bikini är alltid bra för motivationen!

Glad påsk på er allihop!!!! 

• Martina 76
    Allrona skrev 2012-04-06 08:12:35 följande:
    Ni som har gjort bountysarna. Tror ni det går att byta ut grädden mot kokosmjölk eller cocoscream? Har en dotter som är mjölkallergisk och det vore smidigt att kunna baka så hon kan äta också Visst var det nån som sa att de var goda även utan sötningsmedel?
    Det går säkert att byta mot kokosmjölk. Konsistensen är ju ungefär densamma. Bara att prova!
  • Martina 76
    Nikhita skrev 2012-04-06 10:37:44 följande:
    Nej det känns ju onödigt.. Jag har bestämt mig för att kanske äta nåt äpple eller nåt om jag nångång framöver blir jättesötsugen igen.
    Själv bakar jag kärleksmums från Marianns bakbok. Smeten var väldigt mumsig!!!
  • Martina 76
    Tonysflicka skrev 2012-04-06 11:19:26 följande:
    Hej alla... Jag har nyligen börjat med denna kosten.. Det var min sambo som drog igång detta pga mitt sockerbehov.. Har jättesvårt att låt bli om man ex är i butiken att köpa en vaniljmunk eller en cola light ahh detta är skitjobbigt..

Tips nån? Vad gör ni åt det om ni är i butiken och bara vill ha nåt,

Jag skulle egentligen vilja unna mig en flaska 50 cl cola light varje kväll sen kämpa igenom dagarna....

Nej jag behöver verkligen hjälp så tar gärna emot tips och vänner i samma sits som mig

Gärna nån som bo i närheten också så man kan träffas och peppa varandra.

mvh MALIN
    Men drick en halvliter cola light varje kväll då!!! Du måste ju börja någonstans. Efter ett tag kanske suget släpper.
  • Martina 76

Inser att när jag ska följa min kropp och min hunger så behövs det ingen frukost. Har ätit ett ägg och druckit en kopp kaffe idag och känner mig hur mätt och belåten som helst. Nu ska jag ut och klämma milen. Ska bli intressant att se hur mycket energi jag har!

• Martina 76

Gud vilket härligt löppass jag just avverkat! Hade jordens energi i kroppen fram till sista km så den fick jag klämma på vilja istället. 8,5 km rask jogg och 1,5 km promenad (uppvärmning och nertrappning) med bara ett ägg i magen. Och jag är ännu inte hungrig. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan det kurrar i magen. 

Jag tänker testa Warrior diet och bara äta något lättare (lite nötter, en ostbit) på dagen om jag blir hungrig och sedan lägga merparten av energiintaget på kvällen. Det är ändå då jag har mitt matsug så det upplägget borde passa mig perfekt.

• Martina 76
    LilyNoelle skrev 2012-04-08 13:32:54 följande:
    Kan man steka i kokosfett?
    Japp! Kokosfett är perfekt att steka i. Faktiskt ett av de mest stabila fetterna i höga temperaturer.
  • Martina 76

Fortfarande inte hungrig... Åt ett ägg dock för att fylla på med lite protein med tanke på hur slut mina lår känns. 

Skumt det där med hunger... Men nu ska jag åka och grilla och dricka rödvin så nu blir det påfyllning med ny energi!  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**