Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

LilyNoelle skrev 2012-04-08 14:39:22 följande:
    Coolt :) tack Martina 76 !
    Kokosfett är såååå nyttigt!!! Googla så hittar du en massa info.
  • Martina 76

Igår blev det i stort sett ingen mat på hela dagen. På kvällen blev det grill och ordentligt med rödvin. Egentligen var jag inte hungrig men det var gott att äta! Idag blir det mer eller mindre fasta till kvällen igen. Har druckit lite kaffe med grädde nu på fm. Warrior diet verkar verkligen vara min grej! Och istället för att sitta och äta på lunchen på jobbet kommer jag slänga i mig en näve nötter och ta en promenad istället - dubbelt bra!

Känner mig sjuuuukt peppad av denna metod som passar mig så bra och ser fram emot att deffa ner kroppen ordentligt!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-09 14:48:47 följande:
    lchfklubben.se/healthandscience/faran-med-lch...

Intressant! Jag ska nog följa Martinas råd och skippa dessa produkter. Jag har ju bara 2 kg kvar. Och förresten, vågen visade 300 g upp i dag. Så när jag dricker vin så släpar det efter 1,5 dygn ungefär innan det visar upp på vågen. 
    Kör man warrior diet tror jag faktiskt inte man behöver tänka på exakt vad man äter. I och med att man fastar en så stor del av dygnet så kan man nog mosa på ganska bra och tappa i fettvikt ändå.

http://lchfklubben.se/healthandscience/warrior-diet

Lite kul att det var jag som tipsade henne om dieten också!

• Martina 76

Snart dags för intensivspinning. Men först blir det ett pass på gymmet - fy fasen vad gött!!!

Och sen blir det LCHF-pizza till käk ikväll med massor av oxfilé och bea. Muuuuuuuuuums filibabba!!!  

• Martina 76

Pizzabotten består av 120g philadelphiaost, 2dl grädde, 3 ägg, en massa riven ost och lite fiberhusk.

Tomatsåsen gör jag på krossade tomater och kryddor. 

• Martina 76

Nu - träna!!! Ska köra som ett as!!! Låren värker fint efter gårdagens joggingtur så det blir nog bra med ett spinningpass för att mjuka upp musklerna!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-09 16:53:51 följande:
    Kokar du upp tomatsåsen eller blandar du kryddor i kalla krossade tomater? Visst borde det väl funka att använda passerade tomater oxå? Vad har du i för kryddor?
    Jag låter tomatsåsen koka rätt länge så att den inte lbir så rinnig. Jag hivar i salt, peppar, oregano, basilika, lök, vitlök. Passerade tomater funkar säkert det med.
  • Martina 76

På styrketräningen idag kunde jag öka på SAMTLIGA ÖVNINGAR!!!! Helt galet ju! Särskilt med tanke på att jag knappt ätit något på hela dagen! Warrior diet is da shit!!!

• Martina 76

54 kilo i lastdrag. 20 kg i axelpress (maskin, inte fria hantlar). Så stark har jag aldrig varit förr! Härligt!!!! Det kom en gubbe efter mig som blängde när han var tvungen att plocka bort vikter - haha!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**