• Lycka 1

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nikhita skrev 2011-03-03 20:18:44 följande:
    I helgen tänkte jag prova det här receptet på blåbärspaj.
    www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=163

Vi hade inte fiberhusk på min ICA
    Åh det lät gott!

Jag försöker att inte göra några godsaker alls. Även om det är lchf-recept är jag rädd för att jag inte nöjer mig med en liten bit utan bara fortsätter äta för att det är gott.
    Hoppas att jag kan smaka på såna saker sen när jag gått ner lite i vikt.
    Jag vill liksom inte byta ut alla sötsaker mot något annat utan jag vill sluta med dom.

Jag har gjort en efterrätt en gång. Chokladmousse med mintchoklad och det var suuupergott!
    Jag gjorde då en HALV sats så det räckte till varsin liten portion på tre personer. Sen var det slut så jag kunde ju inte äta mer .
  • Lycka 1
    nassu skrev 2011-03-04 07:02:08 följande:
    Ojoj vad det skrivs mycket i den här tråden!

Ni som sysslar med LCHF i syfte att gå ner i vikt : Hur ofta väger ni er?

Nån skrev att de åt bara kaffe med grädde till lunch. Blir helt bestört, det skulle jag nog aldrig klara av. Inte är det väl nåt man borde eftersträva?
    Nej jag skulle aldrig hellre klara mig på kaffe och grädde till lunch. Behöver mer än så för att fungera.

Med lchf ska man ju äta när man är hungrig men för mig känns det viktigt att hålla på våra rutiner i familjen. Här serveras frukost, lunch och middag och då äter man tillsammans. Elller lunch blir väl inte så ofta men nu på lovet iaf.
    Så jag äter alltså tre gånger per dag riktiga mål. Ibland tar jag en kaffe med grädde på eftermiddagen när barnen äter mellanmål. Ibland kan jag äta något litet på kvällen om jag är sugen.
  • Lycka 1
    MrsMurphy skrev 2011-03-04 16:10:39 följande:
    Jag är ju en livsnjutare på höga kalibrar så här avnjuts vin, ofta! Men inte mycket. Jag tycker att ett halvt glas, hög musik i köket och lite matlagning, det är en av meningarna med livet. Att tanka batterierna, coola ner, snurra bort alla tankar ur huvudet. Men faktum är att detta halva glaset är fullt tillräckligt, just denna känsla av vardagslyx. 
    Känns som att vi är rätt lika .

Finns det något bättre en att få sätta sig en fredagkväll med ett glas rött och någon god ost att njuta av.
  • Lycka 1
    MrsMurphy skrev 2011-03-04 16:36:41 följande:
    Det är meningen med livet!

Fetaost inlindad i lite serranoskinka, avokado med lite kräftstjärtar/cf, brie, jag kan fortsätta i en oändlighet! Finns många meningar med livet.
    Åh, det bara vattnas i munnen

Efter en halvdag på jobbet och en halvdag på stan sitter jag nu här och njuter av ett halvt glas rött och två babybel ostar.
    Lite senare ska jag fixa en västerbottenpaj och heta jätteräkor med lime. Livet är härligt!
  • Lycka 1
    Tjofsen skrev 2011-03-04 17:08:28 följande:
    Livsfarligt att börja säga att det är okej att ta en öl o sätta sig i bilen o köra efter 40 minuter!!!! Alla reagerar olika och jag avskyr verkligen att folk kör bil efter att ha druckit. Ett glas vin kan påverka olika och det beror ju på hur stort glas man dricker. Det är ALDRIG okej att köra om man druckit alkohol eller tagit medicin som påverkar omdömet!!! Nolltolerans i trafiken tack!
    Instämmer!

Lika bra att inte ha körkort så behöver jag aldrig fundera på om jag ska köra eller inte .
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**