**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag har tappat sugen helt. Från igår eftermiddag till ikväll har min diet bestått av ris, godis, vanliga mackor och glass. Och ingen särskild kraft att vända tillbaka. Fan, vad var det som hände?
Jag har tappat sugen helt. Från igår eftermiddag till ikväll har min diet bestått av ris, godis, vanliga mackor och glass. Och ingen särskild kraft att vända tillbaka. Fan, vad var det som hände?
Urspårning även här! Delvis iallafall. Hade fest i lördags och drack en massa vin. Höll mig finfint hela kvällen med ost, kallskuret och oliver. Sedan, sådär en timme innan läggdags, började jag maskinäta M-kulor och ostkrokar. Och dagen efter fortsatte det plus butterkaka och kex. Mådde inte särskilt bra i går kväll. Idag är jag dock på't igen. Känner mig som en vattensäng i ben och fötter. Samlar verkligen vätska direkt av kolhydrater.
Nu ska ni får höra nåt banalt/genialt. Som fick mig tillbaka på banan. En kompis hade köpt nya kläder och berätta i vilken butik och jag suckade hänfört och sa "Jaaaa, de har SÅ fina kläder, men de har ingenting i min storlek. Inte ett enda plagg." Och då sa hon väldigt enkelt "Nej, men det kommer de snart att ha."
Det där blev så peppande för mig att jag har hängt upp mig på det hela dagen och hållit mig fint i LCHF-skinnet. Jag blir glad av att tänka på den kommentaren och det faktiskt är sant. (Även om "snart" är ett synnerligen vitt begrepp i sammanhanget...)
Förresten, tror ni man kan börja utveckla dyslexi lite spontant sådär i 40-årsåldern..?
Kollektiv omstart imorgon?