• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har tappat sugen helt. Från igår eftermiddag till ikväll har min diet bestått av ris, godis, vanliga mackor och glass. Och ingen särskild kraft att vända tillbaka. Fan, vad var det som hände?

• Annanym
    yena89 skrev 2011-04-07 11:36:24 följande:
    OOOHHHH så arg jag är!! var på ICA igår och såg att dom hade alvesta glassen, men bara alla sockerproppade varianter, inte en enda sockerfri!! Den är ny, det vet jag för den har inte funnits innan. Ska skicka ett mail till till dom och fråga om dom itne kan skicka med några sockerfria när dom nu ändå leverar dit.
    På "mitt" ICA har de den sockerfria på ett helt annat ställe, tillsammans med andra "specialglassar" så om du inte specifikt har frågat efter den kanske det kan löna sig att göra det?
  • Annanym

Urspårning även här! Delvis iallafall. Hade fest i lördags och drack en massa vin. Höll mig finfint hela kvällen med ost, kallskuret och oliver. Sedan, sådär en timme innan läggdags, började jag maskinäta M-kulor och ostkrokar. Och dagen efter fortsatte det plus butterkaka och kex. Mådde inte särskilt bra i går kväll. Idag är jag dock på't igen. Känner mig som en vattensäng i ben och fötter. Samlar verkligen vätska direkt av kolhydrater.

• Annanym
    jeng skrev 2011-04-11 21:39:19 följande:
    ...och jag var nyss och fyllde på chipsskålen......

Du gör vad du måste och sen kommer du igen. Kram!
  • Annanym

Nu ska ni får höra nåt banalt/genialt. Som fick mig tillbaka på banan. En kompis hade köpt nya kläder och berätta i vilken butik och jag suckade hänfört och sa "Jaaaa, de har SÅ fina kläder, men de har ingenting i min storlek. Inte ett enda plagg." Och då sa hon väldigt enkelt "Nej, men det kommer de snart att ha."

Det där blev så peppande för mig att jag har hängt upp mig på det hela dagen och hållit mig fint i LCHF-skinnet. Jag blir glad av att tänka på den kommentaren och det faktiskt är sant. (Även om "snart" är ett synnerligen vitt begrepp i sammanhanget...)

• Annanym

Förresten, tror ni man kan börja utveckla dyslexi lite spontant sådär i 40-årsåldern..?

• Annanym
    Linda1976 skrev 2011-04-11 21:52:57 följande:
    Högst tveksamt
    Fan, då är det bara slarv då. Skit.
  • Annanym
    Kaya skrev 2011-04-11 21:51:58 följande:
    = RIKTIGT BRA KOMPIS DU HAR!!!
    Ja, det är det. En superhärlig en som alltid försöker peppa och stötta.
  • Annanym
    Nallebjörnis skrev 2011-04-11 22:15:10 följande:
    Jag är på!
    Ska ja eller ska ja inte?!? Varit duktig hela dan men nu suktar ju såklart godiset i lådan..... :(
    Inte. Du vill inte, du vill inte, du vill inte!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**