**Den stora feta LCHF-tråden**
Beckaa skrev 2011-06-25 00:17:54 följande:
Tack för era svar! Jo, jag vet att jag egentligen inte alls behöver tappa vikt, men trivdes bättre med att väga 51 än vad jag gör på 54. Jag saknar mina magrutor. Å andra sidan vet jag att det är världens största i-landsproblem, men jag tycker verkligen att det är jättejobbigt att inte längre ha möjligheten att styra min vikt med kost och träning som jag kunde göra innan jag blev sjuk. Ibland kan jag tänka att jag är ju smal så vad spelar det för roll egentligen, men andra stunder spelar det enormt stor roll. Jag har fått ett osunt förhållande till mat och vikt innan jag diagnostiserades och förstod varför jag haft så svårt att hålla vikten, vilket jag kompenserat med att äta lite och träna mycket. Kanske sitter det i huvudet alltihop, att jag bara saknar att ha kontroll..
Ibland vet jag inte vad som är varken lättast eller klokast, att försöka tappa två kilon eller att acceptera läget...
hoppas att ni haft en trevlig midsommar allihop!
om du lägger din kost mellan LCHF och LCHP så kanske inte kilona försvinner men däremot borde du ha en juste chans att få tillbaka magrutorna. Skulle rekommendera att du fyller ut kosten med blandad fisk, mer nötkött, fågel. Ge det sedan ett par månader så ska du se att en allmn känsla av hälsa återvänder och det är var jag egentligen tror att du behöver.