Inlägg från: solrosen81 |Visa alla inlägg
  • solrosen81

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hon den där skrev 2012-04-25 08:42:53 följande:
    Hur menar du? Ska det bli bäst om man blandar båda sötningsmedlen? Vet du varför?
    Sukrin kan ge en metallisk smak och tydligen så blir det godare smak om man blandar. Men som sagt har jag inte testat än.
  • solrosen81

Nu hittade jag ett nytt sötningsmedel som heter Sukrin+. Även det en blandning mellan sukrin och stevia. Fast det var dubbelt så sött som socker så man ska halvera mängden.

• solrosen81
    EEE skrev 2012-04-25 10:53:44 följande:
    Jag kör PF 16/8 och de senaste dagarna har jag haft så fullt upp så jag har enbart hunnit med två mål per dag. Det är inte självvalt med andra ord och jag har varit småhungrig om kvällar och på morgonen nu i flera dagar. Om inte detta ger resultat på vågen blir jag arg!

Om ca 1h är det dags att äta och då skajag testa micro-brödet! Ser fram emot det!  
    Äter du tre mål om dagen annars när du kör 16/8 fastan?
  • solrosen81
    Hon den där skrev 2012-04-25 11:35:42 följande:
    Är det som icas stevia eller? Det är ju tusan en jungel av sötningsmedel :-P

Är den sorten du hittade bättre och billigare? Finns den i affären? 
    Ja den liknar väl Icas stevia men den är väl inte dubbelt så söt vad jag förstår. Jag hittade den på nätet och den kostade 89kr

Ja det är verkligen en djungel men man lär sig väl till slut.
  • solrosen81
    EEE skrev 2012-04-25 11:39:27 följande:
    Jag brukar äta något lite där i mellan, inte tre stora mål dock. Finns nog yttligare en förklaring till min småhunger. Har inte haft kokosfett hemma sedan i onsdags. La en beställning då på Bodystore men tyvärr dröjde paketet längre än vad jag räknat med. Igår kom det! Det gör stor skillnad när jag inte kunnat tillsätta extra fett i form av kokosfett i maten.
    Ok. Ja kokosfettet är bra att ha när man känner sig småhungrig och sugen. Jag måste också beställa nytt. Får beställa det idag om det är så lång leveranstid. 
  • solrosen81
    Hoppet 3 skrev 2012-04-25 23:12:18 följande:
    Kan någon här säga till mig att skärpa mig och köra igång med rätt kost samt promenad i morgon/ idag . jag behöver någon som har koll just nu. Är ledsen över mitt beteende vad de gäller mitt snesteg med massa kolhydrater i några dagar nu.
    Upp och hoppa och stick ut och rör på dig. Det kommer att kännas så mycket bättre efteråt. Jag vet att det är jobbigt att ta nya tag efter fusk. När vi var i sälen i mars fuskade jag lite i slutet av veckan och sen fortsatte jag äta massa godis och skit i en vecka efter det. Sen lyckades jag rycka upp mig och äta bra igen. 
    Du klarar det med.  {#emotions_dlg.flower}
  • solrosen81
    Hoppet 3 skrev 2012-04-26 12:58:10 följande:
    Solros är du för mig! Tack så mycket

Vaknade idag. Såg mig i spegeln.....inte kul.
    Åt två skivor skinka med 1 tsk majo på var. drack kaffe med 2 tsk grädde och en tsk kokosfett lite senare....
    har inte varit sugen eller hungrig på ngt annat än lunch nu.

spökplumpen skrev 2012-04-26 13:44:02 följande:
    När man köper kokosfett på nätet, hur funkar det? Det i silverförpackning man kan köpa i mataffären är kylvara, så hur är det med nätfettet?
    Du ska inte köpa silverförpackningen i affären. Det är inte bra. Jag köper Cocosa på hälsokosten eller nätet. Det kan stå framme i rumstemperatur.
  • solrosen81

Känner mig lite nervös inför vägningen imorgon. Hoppas verkligen att vågen visar lite ner iaf.

• solrosen81

Jag såg kung markattas kokosfett på coop häromdagen men jag kunde se om den var med smak eller inte. Och så var det dyr för att vara så liten.

Idag har jag köpt tidningen mat & hälsa och den kan jag rekommendera. Ska även prenumerera på den från och med nästa nummer. Hoppas på mycket inspiration och bra recept.

• solrosen81
    jajja81 skrev 2012-04-26 20:39:19 följande:
    Jag tyckte Mat & Hälsa var så där. Blev aningens besviken när jag läste den igår.  Då har expressens lchf-bilagor varit mycket bättre tycker jag!
    Jag lyckades tyvärr inte få tag på LCHF bilagan. Den var tydligen väldigt populär här i Göteborg. Men nästa gång ska jag inte missa den.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**