Inlägg från: solrosen81 |Visa alla inlägg
  • solrosen81

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hoppet 3 skrev 2012-04-26 20:45:11 följande:
    Solrosen:
    Den prenumerar jag oxå på. Har ju inte fått ngn tidning ännu. Verkar den bra?

Ja tycker att den var bra. Du kan köpa den på Affären.
    Jag antar att du också får nästa nummer som kommer i juni.
  • solrosen81
    Hoppet 3 skrev 2012-04-26 20:49:14 följande:
    Solrosen:
    Missade att skriva att jag kör med kung markattas kokosfett. Dyr kanske men den gillar jag.
    Köper min på Ica kvantum (eriksberg)

Är den lukt och smakfri?
  • solrosen81

Upp ett kg denna veckan. Arg blir jag för det.
    Men jag har ju tränat och ätit bra så något fel har jag inte gjort. Hoppas det är en tillfällighet. 

mammelie1891 skrev 2012-04-27 06:52:57 följande:
    Får styra upp det här lite. Det enda kosttillskott jag har hemma är ACO gravid, kan jag ta sånna? Ska hålla mig på minst 10g kolisar om dan o se om jag mår bättre då. Tänker iaf inte sluta med lchf, jag vet hur bra jag mår när det fungerar bra!
    Är du gravid?
  • solrosen81
    stjierna skrev 2012-04-27 08:49:35 följande:
    Solrosen: du kanske fått muskler á 2 kg och har alltså egentligen gått ner ett? ;)
    Man kan ju alltid hoppas.
  • solrosen81
    Uppochhoppa skrev 2012-04-27 10:46:06 följande:
    Jo visst är det en kosthållning, men ofta använd för att gå ner i vikt, som kanske sedan för många/vissa blir livvstil. Jag funderar bara på om träning är en del av livsstilen för många, eller om det är ointressant?
    Ja motion är en del av livsstilen för mig iaf.
  • solrosen81

Denna helg har varit lite jobbig. Hamnade inne hos grannen på fredagen och då blev det oplanerat två glas vin. Jag hade ju tänkt vara superstrikt nu när jag gick upp ett kg denna veckan. Sen har jag känt mig väldigt hungrig både igår och idag. Jag drack min ägglatte vi 9:30 sen var jag vrålhungrig vid14:30 och var tvungen att trycka i mig ett par ostrullar med smör och en bounty innan maten. Har inte känt såhär på väldigt länge.

Jag hade ju tänkt köra 16/8 fasta fr.o.m imorgon men nu blir jag tveksam då jag kanske blir superhungrig på morgonen på jobbet. Får väl trycka i mig extra fett nu på kvällen.

• solrosen81
    Folk skrev 2012-04-29 20:47:06 följande:

Känns som att dagen blev en halvkatastrof men frågan är hur mycket katastrof Försöker verkligen äta lchf men känns som jag misslyckas men vet inte riktigt med vad......

Frukost
    2 MYCKET tunna skivor lchf-bröd med rikligt med bregott och ost.
    1 ägg

Lunch
    Keldas tomatsoppa (tror det är 6g kh/100g) med vispgrädde och lite CF i. Några oststavar.

Mellis
    Turkisk yoghurt med frö och nötter (liten skål ca 1dl) blandade i en skvätt naturell yoghurt.

Middag
    Lax med sås på CF och kryddor. Broccoli. Lite ärtor och majs. 

Framför tvn
    1dl grädde och 5 hallon. 5 cashewnötter....

Vad blir fel här??? Någon??? Känns bara fel...som att vågen kommer visa + 4 kg imorgon                  

Det beror ju på hur strikt du vill vara med men jag skulle inte äta mellis med yoghurt, tomatsoppan eller grädde med hallon när jag går ner i vikt. Men det är ju för att jag inte kan för då skulle jag inte gå ner ett gram.

Om du hade skippat mellis och tv gottis så hade det sett mer ok ut. 

Om man har väldigt bråttom skulle jag göra en ägglatte. Det blir jag väldigt mätt på, läääänge. Om man har lite mer tid så kan man göra en omelett eller två kokta ägg och en kopp kaffe med kokosfett.  
  • solrosen81
    LokesMammi skrev 2012-04-30 09:03:28 följande:
    För lite! Går för sakta! :(
    Jag hade varit överlycklig om jag hade gått ner 1,6kg på en vecka. Det är ju mycket.
  • solrosen81
    mammelie1891 skrev 2012-05-03 20:09:19 följande:
    Hoppet3: jo jag har testat matdagboken men tycker shapeup e bättre i mobilen. Kan fortfarande inte få ihop min mat till 42g kolhydrater idag. Nån annan som får ihop det?

Nej jag tycker också att det låter väldigt mycket. Måste ha blivit något fel. Och så mycket kolhydrater kan väl inte broccoli innehålla. Då skulle vi inte kunna äta det alls.
  • solrosen81

Jag känner mig  tjock. Fårför mig att jag har gått upp i vikt denna vecka med. Förra veckan blev det ju 1kg upp men trodde att det var en tillfällighet. Men nu känns det inte så. om det är plus imorgon med får jag se över min mat igen och se på vad som ska ändras. Usch vill inte väga mig men ändå vill jag veta för att kunna göra något åt det. 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**