**Den stora feta LCHF-tråden**
Hon den där: jag har sånt där low carb bröd i frysen. När jag vill lyxa till de brukar jag göra räkmacka med en skiva sånt bröd. Jättegott!
Men jag skulle inte äta brödet varje dag.
Hon den där: jag har sånt där low carb bröd i frysen. När jag vill lyxa till de brukar jag göra räkmacka med en skiva sånt bröd. Jättegott!
Men jag skulle inte äta brödet varje dag.
Alla får ju köra sitt eget race och lägga upp sin kost på de sätt som funkar bäst för dem själva.
Så naturlig mat som möjligt är ju att föredra.
Cola light tex är ju inte direkt lchf, men jag dricker de för att de inte triggar mitt sötsug och jag vill inte vara utan :)
Mörk choklad är ju inte heller direkt lchf med tanke på att de innehåller socker. Men en ruta då och då äter iaf jag ibland.
Så vi kan nog komma överrens om att de flesta någon gång äter/dricker saker som inte direkt klassas som lchf
Nikhita: många livsmedel innehåller ingredienser som inte är lchf-vänliga, men som används som "godkända".
Men som jag skrev alla får göra precis hur de själva vill så de funkar bäst för dem själva.
Vetemjöl är givetvis inte bra när man äter lchf, men som jag skrev så innehåller ju mörk choklad socker och det är inte heller direkt bra.
Jag menar inte att man inte kan unna sig choklad ibland, utan jag menar att alla väljer själv hur de vill lägga upp sin kost.
Crêpes lät gott :)
Korin: jag dricker cola light.. Det har aldrig triggat mitt sötsug..
Men en del människor blir triggade och då är ju de bästa att undvika de.
I onsdags skedde en tragedi i min familj och allt lchf tänk gick åt helvete :(
Men jag vägde mig idag och det visade sig att jag ändå har lyckats hålla vikten. Lite ljus i allt det mörka :)
Hoppet 3: jag vet inte vad du gjort för operation men klart promenader är bra :)
Simning är oxå bra träning men man slipper hopp och liknande :) men du kanske inte får simma ? Som sagt vet ju inte vad du gjort för op.
Jag har gått ner 30 kg bara genom att äta lchf och gå en promenad nästan varje dag.
Nu är jag ca 2-3 kg från normalvikt.
Jag ska göra en bukplastik om ca 4 veckor och efter de ska jag komma igång med annan träning.
Ninis: jag har redan magmuskler. Bara för att jag inte tränar på gym så betyder inte att jag inte har muskler. Jag har ett jobb där jag lyfter tungt och rör mig i princip hela tiden.
Det som främst ska göras med bukplastiken är att ta bort överskottshud. Eventuellt kommer bukmuskulaturen sys ihop om den åkt isär. Det vet inte jag än hur de ligger till med.
Efter ungefär en månad efter en bukplastik kan man börja träna om allt gått som de ska utan komplikationer..
Ninis:100 gram rysk yoghurt innehåller 183 kalorier. 1 ägg ca 75 kalorier.
2 ostskivor ca 75 kalorier.
Det är enkelt att googla livsmedel och snabbt få fram info