• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

Myzan: cocosmjölk och krossade tomater går att använda till grytor och såser!
    Bea och hollsndaise är basen smör och ägg.
    Finns massor alternativ till mejeri

• RebornEve

E
    Rödnos : Skippa all mejeri. Smör går bra men skippa ost och grädde. Försök att äta så "ren" mat som möjligt !
    Ex kycklingfilé med currysmör eller ryggbiff och beasås. Inga grönsaker utan bara protein och fett! Då brukar man tappa.
    Det är tufft men effektivt :)

• RebornEve

Hur går det Rödnos med det strikta livet :)

• RebornEve

Någon av er här som är aktiva på instagram ? Vore kul att se bilder och sånt :)

• RebornEve

Lottalök: hur vet du att du inte är i ketos ?
    Det behöver inte synas på stickor

• RebornEve

Lottlök: det som syns på stickorna är ketoner som kissas ut. alla får inte något överskott som kissas ut. En del svettas ut överskott och en del andas ut det.
    Ibland är kroppen väldigt duktig på att tillverka exakt så mycket som behövs och då blir det inget överskott.
    Enda säkra sättet är att mäta blodet

• RebornEve

Rödnos : hur gick det ? Nådde du vikten ?
    Hoppas bröllopet blev fint :)

• RebornEve

Jag dricker bara aminosyror före och efter träning ! Styrketränar oftast mellan 9-10 på fm och sen äter jag lunch efter 12

• RebornEve

Pandamamma : kallas bcaa och finns även som eaa ! Går att beställa från många ställen ,bland annat gymgrossisten

• RebornEve

Har kört strikt lchf nu i en vecka! Har ätit fisk och majonäs och kött och bearnaise och kyckling och smör osv
    Det har gått bra :) ska fortsätta några veckor till :)

• RebornEve

Starchick: när jag började med lchf januari 2011 så tog det ca 5-6 månader så hade jag gått ner ca 30 kg !
    Efter det har jag lyckats hålla vikten bra , några kilo upp och några kilo ner beroende på hur strikt jag är !
    Just nu kör jag ett superstrikt race mot mig själv. Siktar på att ligga under fem gram om dagen . Dvs lchf ufo :)

• RebornEve

Passo: äter aldrig frukost eftersom jag kör 16/8 dvs fasta 16 timmar och så har jag ett ätfönster på 8 timmar.
    På förmiddagen dricker jag aminosyror före och efter träning . Till lunch kan det bli 1-2 laxfileer med smör och till middag exempelvis en kycklingfilé med lite majonäs.
    Tar c-vitamintillskott eftersom jag skippar grönsaker just nu. Dricker kaffe, te och cola light och vatten såklart

• RebornEve

Passo: hur mycket fett man behöver är individuellt och något man får testa sig fram med. Jag räknar aldrig varken hur mycket protein eller fett jag äter utan jag äter tills jag är nöjd.
    Men just nu räknar jag kalorier eftersom jag försöker att gå ner i vikt men vill samtidigt behålla så mycket muskelmassa som möjligt.
    Så lågt kaloriintag , minimalt med kolhydrater, ordentligt med protein och tung styrketräning och mycket cardio :)

• RebornEve

Passo: tack :)
    Jag gillar utmaningar ! Just nu är jag så motiverad. Känns som att jag kan klara vad som helst :)
    Underbar känsla !

• RebornEve

Passo: jag äter ju aldrig frukost, men frukostmålet behöver ju inte vara en typisk frukost. Du kan ju äta vad du vill. Många äter gårdagens rester tex :)
    Men ost och skinkrullar med smör mellan tycker jag är gott, Sen kan man dricka kaffe eller te med cocosfett i :)
    Om man går med på lite mer kolhydrater så är kvarg väldigt gott.
    Det kan man blanda med lite funlightsaft eller proteinpulver med ex jordgubbssmak.
    Ät det du tycker är gott :)

• RebornEve

Dietat 11 dagar nu och vågen visade -3 kg.
    En del vätska men säkert lite fett också!
    Sjukt motiverad :)

• RebornEve

Har aldrig hört något liknande heller om mineralvatten .

• RebornEve

Eleonor86: bra skrivet!
    Vissa är känsliga för mejeri och vissa är känsliga för ett för högt kolhydratintag osv.
    Man får testa sig fram.
    Just nu äter jag så här !
    Frukost : svart kaffe och aminosyror shaker
    Mellanmål :Aminosyror
    Lunch: kvarg med proteinpulver
    Mellanmål: kaffe och någon babybel eller liknande
    Middag: ryggbiff med hemgjord bearnaise och lite sallad , kaffe
    Jag äter enligt 16/8, ibland 22/2
    Dvs fasta 16 timmar och äta 8 timmar. Jag räknar dessutom kalorier nu :)
    Ska ner i fettvikt så jag styrketränar 4-5 gånger per vecka och går promenader minst 5 gånger per vecka.
    Jag äter inte speciellt mycket fett just nu men håller mig mätt ändå :)

• RebornEve

Pandamamma: du kan även ha i naturell philadelphiaost som "redning"

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**