• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

vägde mig i morse och nu väger jag lika mycket som jag gjorde samma dag som jag opererade mig. Precis dagarna efter operationen vägde jag lite mer och det beror ju på svullnaden som blir.
    Det är lite trist att det inte riktigt går att varken väga sig eller mäta sig just nu.
    Vikten behöver ju inte stämma eftersom jag fortfarande är jättesvullen. Ska bli skönt om ca 6 månader när de mesta av svullnaden ska vara borta :)
    Idag har jag iaf startat dagen med en kopp te med cocosfett.  

lev i nuet och säg det du känner, imorrn kan det vara för sent...
  • RebornEve

Spana: gi utgår man från att äta livsmedel som har lågt glykemiskt index. Alltså livsmedel som höjer blodsockret långsamt.
    Lchf då undviker man kolhydrater.

• RebornEve

Hoppet 3 : jag äter nästan aldrig frukost , har ätit lchf från och till ca 1,5 år och jag har gått ner 30 kg..
    För mig blir de så att frukosten ofta gör att jag blir mer hungrig under dagen.. Så jag struntar nästan alltid i den och äter istället lunch / brunch runt 12 som dagens första mål

• RebornEve

Hoppet 3: jag brukar äta lunch och middag. De dagar jag jobbar så brukar jag klämma in ett mellanmål också..
    Jag själv har aldrig vare sig kollat fördelning av fett och protein eller räknat kalorier eller kolhydrater under tiden jag ätit lchf, Så jag är dålig på att säga vad som är bra eller dåligt gällande de.

• RebornEve

Idag var jag hungrig på morgonen så de blev lite frukost, 2 kokta ägg med lite majonäs.
    Till lunch idag blir de stekt kycklingfilé currysås och lite grönsaker :)

• RebornEve

Stijerna: jag kan förstå din frustration även fast jag är en av de som faktiskt njutit mig ner i vikt.
    Det är såklart att de inte är lika kul om man i princip måste nolla kolhydraterna. Det går att läsa på många ställen hur enkelt de är att gå ner i vikt av lchf och jag förstår om du känner dig lite "lurad"

Jag har läst/hört och säger nu innan att jag inte vet om det är sant. Men iaf så har jag hört att för vissa människor funkar inte lchf metoden. Tydligen var de människor som hade en viss blodtyp. Minns inte vilken och poängterar igen att jag inte vet om de ens stämmer.

Men stijerna, kämpa på oavsett hur du bestämmer dig för att göra :) kram

• RebornEve

Stijerna: jag kan förstå din frustration även fast jag är en av de som faktiskt njutit mig ner i vikt.
    Det är såklart att de inte är lika kul om man i princip måste nolla kolhydraterna. Det går att läsa på många ställen hur enkelt de är att gå ner i vikt av lchf och jag förstår om du känner dig lite "lurad"

Jag har läst/hört och säger nu innan att jag inte vet om det är sant. Men iaf så har jag hört att för vissa människor funkar inte lchf metoden. Tydligen var de människor som hade en viss blodtyp. Minns inte vilken och poängterar igen att jag inte vet om de ens stämmer.

Men stijerna, kämpa på oavsett hur du bestämmer dig för att göra :) kram

• RebornEve

Baltazar: cola zero är ok om man bara ska tänka rent kolhydratmässigt.
    Men vissa människor triggas till att äta sötsaker och annat utav de.
    Man får själv avgöra hur man funkar.
    Jag har druckit jämt druckit cola light och de funkar för mig

• RebornEve

Varmt och klibbigt idag så ikväll lyxar jag till de med grekisk yoghurt från Lidl och några hallon till de :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**