**Den stora feta LCHF-tråden**
Teskedsmamman skrev 2011-05-25 13:58:23 följande:
Du kan köpa allting laktosfritt och testa i minst 3 veckor och se om du märker resultat. Att utesluta laktos själv är inga problem men däremot gluten ska du inte utesluta utan att läkare har sagt ok, det behövs påverkan på tarmen för att antikroppar ska uppträda i blodet, inga antikroppar - ingen fortsatt utredning...Om magontet går över när du säger att han får vara hemma så är det bara att vända igen och säga att om magontet försvann så kan han ju gå ändå.... Och kolla upp vad som händer på förskolan, vill han inte gå så kan det vara en period eller så trivs han inte kanske....
Fiaz skrev 2011-05-24 13:54:31 följande:
Svårt att räkna ut på matdagboken.se då vi lixom har gjort ett storkok med matlådor, men på ett ungefär, om jag då kör på mitt ögonmått så har jag hittils fått i mig 920 kcla 14gr carbs 44gr protein och 77gr fett.....En sak jag inte förstår är att det står Energibehov 1957 kcla, är inte detta väldigt olika?
Jag ska försöka med att skippa frukost och äta den när jag är hungrig. Nu äter jag frukost, lunch och middag och därimellan tar jag en halv kopp kaffe med kokosfett. På kvällen framför dumburken kan det ev. bli några skivor ost. Är jag småhungrig klämmer jag dit en klutt Bregott. Jag äter nog mest frukost för att jag ska, för att maken äter och för att barnen äter. Ibland är jag inte hungrig. Jag ska testa. Vågen vägrar röra på sig och jag pendlar mellan 67,8-68,4. Det känns så tröstlöst! Ibland kan vågen åka ner till 67,3 och jag tror att det börjar vända men sen trillar den upp över 68 igen. Jag fuskar ingenting förutom ½ ruta 90% choklad förra veckan när jag blev sugen. Jag funderar även på om den avslutade amningen gjort sitt, i kombination med kortisonsprutan? När jag slutade amma sonen gick jag först ner snabbt, nästan så jag blev orolig när vågen bara damp men sen gick jag snabbt upp de kilona igen och raskt upp några kilon till på det. För snart 1 månad sen slutade jag amma dottern helt. Nåja, jag äter på. Det känns skönt att äta 3 gånger om dagen men som sagt jag ska testa att hoppa frukosten och peta i mig något när kroppen säger att den är hungrig.