LinneaEleonora skrev 2011-06-19 12:26:49 följande:
Hur gör ni för att hålla er till det bra? Och det jag fortfarande efter flera månader har svårt för är att hitta något enkelt och gott till frulle. Tycker inte om lchf bröden jag testat och börjar tröttna på ägg.
Annars kan jag berätta att jag har minskat 15 cm i midjan sen april. Och då har jag inte motionerat ens :)
Jag faller med jämna mellanrum. Inte att jag svullar hejdlöst utan lite varje dag och håller på så. Jag jobbar med mig själv. Försöker iaf. Jag är sockerberoende och att bli "botad" tar visst längre tid än jag trott. Speciellt eftersom jag faller emellanåt. Jag är inte sugen ett dugg men så intalar hjärnan mig att jag är sugen eller oftast kan unna mig lite. Jag tar lite och sen är det kört. Inte är det så gott som jag intalat mig heller. Sen är cirkeln igång. Jag tröttnar på mig själv och måste få fram det positiva i varför jag ska äta så här: ha en bra mage, slippa svullen mage, slippa illamående och magont, vara pigg, ha ork och vara glad, TANDHÄLSAN och gå ner i vikt. Som jag hållt på nu står jag still i vikt och det är inte att föredra när jag vill gå ner. Jag måste inse att jag är kolhydrat- och sockerallergisk men det är inte alltid det funkar så ...
Vad har du gjort för bröd? Själv föredrar jag Lembas men även Pones. Jag har testat sesambröd (smakade blä och det åkte till fåglarna) och Oopsies (även det åkte till fåglarna).