Primrose skrev 2011-06-02 14:04:55 följande:
helene306: Tack för receptet! Jag bryggde kaffe och hällde c:a 2dl direkt i mixern och tillsatte smöret - det smälte av att jag rörde om. Sedan hade jag i de två äggulorna och mixade. Så nu har jag druckit äggmjölkskaffe för första gången! Färgen blev ju precis som en latte - häftigt! Men smaken måste jag vänja mig vid litet. Jag har svårt för det bittra i kaffe och mjölk (inte grädde) är väl det som funkar bäst för att ta bort bitterheten. Antagligen pga det innehåller mycket mjölksocker. Och så brukar jag ju t o m ibland söta mitt kaffe med extra honung eller socker.
Jag vispade litet grädde och tog ett par matskedar i för att se om jag gillade det bättre - och det blev ok, men inte mer. Men jag vänjer mig kanske. Däremot tror jag att kommer kommer att gilla att dricka ren äggmjölk med någon smaksättning (kardemumma eller kanel t ex), det blir nog gott!
adams family och Denebola: Jaha, man lär sig verkligen något nytt varje dag. Det där med rå äggvita och B-vitamin kände jag inte till. "avidin ska denatureras"? - nu får jag bestämt googla litet.

Varsågod

Det är en vanesak med äggmjölk. Jag gillade det inet i början heller men sen gick jag omkring och var sugen och längtade efter kaffe med äggmjölk

Nu var det längesen, jag kör svart kaffe med kokosfett istället. Ett tag gav vi dottern äggmjölk istället för välling och då blev det slattar över som jag tog i kaffet. Helt perfekt. Nu kör hon välling istället och lat som jag är orkar jag inte göra äggmjölk

katja74 skrev 2011-06-02 14:27:00 följande:
Ja, det var precis så. Först knip och sen, jaa...

Då blev det lite häftigt för din mage

Jag har fått så några gånger innan lunch och då har det ändå gått ca 1½ timme sen jag drack kaffet med kokosfett. Riktigt knip och sen raka vägen till toa! Jag är tacksam att jag varit hemma de gånger detta har hänt

jeng skrev 2011-06-02 13:29:32 följande:
SUCK! Har skrivit ett långt inlägg på FB, men nu vet jag inte om jag ska skicka det..... Blir så himla ledsen över hur en kompis resonerar vad gäller kost... Och så blir jag själv klassad som en fanatiker som säger att alla måste sluta äta grönsaker osv helt...
Nej jag tar bort det istället...
Min mamma sa ju en gång att jag var fanatiker och det skrev jag ur mig i min blogg. När man vill väl och får sånt slängt i ansiktet då blir man ledsen! Jag blev det iaf. Min mamma klagar fortfarande på svullna fingrar men vägrar inse att det kan kopplas till allt hon stoppar i sig.