**Den stora feta LCHF-tråden**
Efter att ha gjort ett test med Atkinsprodukterna förra veckan, och idag tvingats till samma process pga total matbrist hemma, så kan jag dra slutsatsen att jag mkt hellre äter barerna än jag dricker shakerna. (Jättebra, eftersom barerna fanns på min ica!) Och vad gäller mättnad så mättar de självklart inte alls som lchf-mat. Både barerna och shakerna är ju tyvärr ganska fettsnåla. Så att dessutom ha ett par ischoklad tillgängliga är en bonus! jag tycker dock på det stora hela att de får klart godkänt! Och framförallt är det jätteskönt att ha något liggandes i handväskan eller lådan på jobbet "ifall att", hellre än dåligt samvete över att man tvingas äta nåt man inte borde, eller stressen över att man tvingas ut här och leta efter nåt som kanske eventuellt skulle gå att äta!!
Saknar dock min maaaaat! Jag som tyckte jag var så duktig och grillade extra kött igår. Men tydligen var vi hungriga för det gick åt allting! Och mina sesamkex som jag gjorde en stor sats av i helgen var också poppis tydligen, för där fanns inte heller några kvar!
kan förresten tipsa om det ni som gör sesamknäcket. Att jag tyckte dom blev mycket bättre om man tog ca 1 msk smet och klickade på plåt och så plattade ut dom var och en för sig, till små kex, istället för att hälla ut, platta och sen skära och greja! Dagens tips!