• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bonanza skrev 2011-05-01 08:35:38 följande:
    Åh vad duktig jag var igår! Det stod stora skålar med chips, ostbollar, och GODIS och OSTBÅGAR (mina största svagheter) på borden igår kväll. Men jag åt lite av mina nötter (inte ens en hel påse, jag som hade räknat med att äta för mycket kh trots allt) och nöjde mig med min caesarsallad och så var det med det. Visserligen blev det några glas vin, men inte så många direkt.

Så idag känner jag mig riktigt nöjd!

(Att jag hade en klädkris innan vi gick iväg och bara grät och grät över hur jag ser ut, det kanske har något med motivationen att göra? )
    Duktigt! Man känner sig så jäkla nöjd, när man faktiskt klarat en matutmaning. Heja dig!!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    amanda h skrev 2011-05-01 13:45:19 följande:
    Vad ska ni käka till middag idag?

Själv ska jag äta köttbullar (hemmagjorda förstås) med smörstekt svamp & lök och en klick keso. Keeping it simple! :) Tänkte även ha skivad tomat & mozzarella vid sidan av. Mums!
    Idag blir det för mycket carbs för mig. MEN det är födelsedags"middag" för sambo+dotter. Ostbricka, salami, parmaskinka, oliver osv... Allt detta är ju toppen, men sen blir det ju kex och bröd - och där lever jag farligt. Jag ska gå en medelväg och kosta på mig några kex - men INGET bröd. Bröd är mitt fördärv, jag vågar inte.

Till efterrätt har vi gjort chokladmousse med en hallongelé ovanpå, och sen spritsad grädde och chokladdekoration.

Det blir mer carbs än vanligt, men iaf under 100 så en LC-dag iaf  
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-05-01 20:07:00 följande:
    haha magen kommer jag aldrig våga tatuera. däremot funderar jag på en lagom stor på ryggen :P
    Jag har ju bara en tatuering och den gjorde inte så farligt ont så jag kan ju knappt föreställa mig hur ont denna kommer att göra :P
    Vill helst köra hela på en sittning, men den lär ju ta 3-5 timmar kanske? konturerna är ju det värsta :P

vaden då? annars tycker jag nacken skulle va väldigt fin faktiskt ja :)
    Jag har tatuerat mig på ryggen, den tog totalt 12 timmar. Första vändan satt jag 7 h och andra sittningen resten. jag tyckte inte det var SÅÅÅ farligt, värst var nog på sidan in mot revbenen,det kändes som om hon var påväg in mellan revbenen med nålen.

Nu är middagen avklarad. Jag åt INGET bröd. Några kex visst, men inga härliga stora lantbrödsmackor. Hurra för mig.

Kaya: Ja, jag håller med dig. ÄM-latte, kött&bea - efter en sån dag känner jag mig "duktig", och ätstörningsjävulen vinkar diskret i hörnet. Därför undviker jag såna dagar, just för att jag är så jäkla rädd för att trilla dit i nån konstig lchf-svält... 
  • Linda1976
    jeng skrev 2011-05-01 20:23:25 följande:
    skit skit skit, hittar INGEN bra middag.... ungarnas pannkakor i kylen ser lagom goda ut s nu vågar jag inte öppna där mer!
    De ger du FAN i! Ta en burk makrill och rör ut m lite rödlök och majjo.
  • Linda1976
    Segelvind skrev 2011-05-01 20:31:21 följande:
    Vikt före LCHF 61,4 kg

LCHF 7 dagar. Vikt 61,4 kg.

SUCK!!!!!!!!!!!

Lägga av eller fortsätta???
    Fortsätta. 7 dagar är ingenting. 61 kg förresten? Hur lång är du? För 61 kg är ju inte mycket på någon, typ.
  • Linda1976
    ixi skrev 2011-05-01 20:32:35 följande:
    Hello tråden!

Imorgon börjar jag LCHF:a Har handlat idag och längtar till imon!

Men, tips på frukostmat? Det stod liksom still i huvudet nu...
    äggmjölkslatte/ eller choklad
    omelett
    ägg&bacon
    tonfisk, purjo, majo-röra på frökex
    lembas m pålägg
    ägg&baconmuffins 
  • Linda1976
    jeng skrev 2011-05-01 20:36:14 följande:
    Beror på hur du trivs med maten skulle jag säga. Om du tror att du kan äta så här eller att du vill äta så här för all framtid så är det ju rätt val. Däremot så är LCHF som sagt viktreglerande, och 61 kg är ju ingen direkt monstervikt... Om du inte har tappat nånting har du inte tappat nåt vatten... Kanske du får i dig mer kolhydrater än du tror.?
    Jag tror också det är lätt när man är ny på lchf att underskatta carbsintaget!
  • Linda1976

Nu har jag läst allt från dagen, och herregud vad ni skriver. En annan som jobbar heltid hinner fasen inte med... Jag hinner inte direkt slösurfa på jobbet heller. En snabbtitt på Aftonbladet typ - det är vad jag hinner

Nåja, det verkar som om tråden mår bra - även om jag inte skriver så överdrivet mycket just nu, så beror det på tidsbrist och inget annat. Jag klarar mig faktiskt inte utan er ♥.

Nu ska jag faktiskt alldeles strax gå och lägga mig, är fruktansvärt trött!

Om ni vill ha tips på god ost, så kommer det här: Fransk bondost! ÅHHH.... jag ska göra som Bonanza - prova att fritera den i helgen. Det måste ju vara gott liksom!  

• Linda1976
    Maddisen80 skrev 2011-05-03 06:30:26 följande:
    Frukost Makrill i tomatsås 2 kokta äg
    Middag  kycklingfile och beasås och gröna bönor
    Kvällsmat bär och lite soyagrädde
    Detta i sig är ju bra mat, men samtidigt så fuskar du ju några ggr/vecka  - och eftersom du har svårt att gå ner, så de fuskgrejerna du äter gör ju säkerligen att du då står still. Det krävs ju oftast inte så mycket fusk på lchf för att man ska stå still. För du går väl inte upp?

Men du: snälla, fundera på det där med op. Du kommer aldrig mer att kunna äta vanligt. Och matmissbruksproblematiken försvinner inte, för att man op:as - det är i huvudet den sitter. 
  • Linda1976
    sasod skrev 2011-05-03 14:13:36 följande:
    Max ligger lite off i Göteborg. Har inte vågat be om hamburgare utan bröd då det känns som ett "skämt" men det är klart vem bryr sig. Man kan lätt konstatera att matställen för LCHF saknas iallafall i Göteborg.

Jag får nog sluta vara "rädd" för att vara till besvär. Som någon sa hade man varit allergisk hade det ju inte varit några problem. Jag är ju faktiskt kund och betalar för mig.
    Förra året på BK på Liseberg bad jag om en hamburgare utan bröd. Tjejen tittade på mig och sa "Det går inte". Jo, det går, lägg allt i papper utom brödet! "Nä, så gör vi inte". Eh nähä? Jag beställde då en vanlig, inför henne öppnade jag paketet, tog bort brödet, la på disken framför kassan och sa "Detta ville jag INTE ha, så det får du tillbaka. Hejdå!".

(ibland blir jag en jävul) 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**