• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

The Kittycats skrev 2011-05-12 22:13:09 följande:
    Apropå halvt recept så provade jag att göra THE kladdkaka...
    URK! Not my cup of tea.... smaken är uppenbarligen som baken Flört
    *fniss*

Jag har omarbetat den lite. Även om det är förbjudet. Receptet ligger i r-tråden, tror jag  
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    The Kittycats skrev 2011-05-12 22:22:14 följande:
    Kunde inte låta bli att göra kopplingen {#emotions_dlg.djavulsk}

Tycker du att din variant var mycket godare?

Det var faktiskt en lite besvikelse, eftersom jag uppfattade det som att många i tråden gillade den.
    Vet inte om jag vill pröva mig på en ny variant och slösa bort mer ingredienser. Vi fick ju slänga allt.
    Japp, mycket med som kaka. THE kladdkaka är ju typ.... chokladomelett....
  • Linda1976
    Nallebjörnis skrev 2011-05-12 22:55:36 följande:
    Pratar vi om death by chocolate el???
    Nix! THE kladdkaka Tror receptet finns i andra tråden.... 
  • Linda1976
    Linda1976 skrev 2011-05-13 06:56:32 följande:
    Nix! THE kladdkaka Tror receptet finns i andra tråden.... 
    Och nu såg jag att det redan var klargjort *trött*
  • Linda1976
    Maddisen80 skrev 2011-05-13 21:40:50 följande:
    Hej vad är de för länk till receptråden ??
    Som vi nämnt många gånger finns den i ts
  • Linda1976

Att befinna sig i vårt lunchrum var som att gå på minerad mark...

2 stoooora korgar med frukt och godis, samt kanelbullslängder i MASSOR. Den godaste sorten med massor m kanelsockersmör i....

MEN JAG ÅT INGET!! INGET!! 

Jag åt min torskrygg, dillsås, tomat och medhavda boutny-bit och gick igen. High five på mig själv  

• Linda1976
    Simbaa skrev 2011-05-14 07:10:49 följande:
    Hej
    Nån som har receptet på bounty
    Googla lchfbounty så kommer det upp överst! Finns på lchfrecept.com

• Linda1976

Tack alla ni vad ni är söta som hejar på mig Hjärta 
    Jag fick verkligen kämpa med varje fiber i min kropp för att inte skiva en stooor bit krans och möla i mig. Helt nybakad och ljummen. Förr tyckte jag att en stor fördel med mitt jobb är alla leverantörer som kommer med "mutor" hela tiden... Men nu vet jag inte riktigt Det mesta kan jag stå emot, och ofta är det inte så goda saker... Frallor blir jag liksom inte sugen på... Och ofta är det ju mandel i kakor/tårtor som kommer... Men just kanel-längd är ju min "bästa" kaka, haha Men som sagt - jag stod emot och känner mig väldig stolt

(Sen att sambon och jag moffade bounty på kvällen är en annan historia, men jag tröstar mig med att det iaf inte var en massa carbs i det, och jag blir ju inte dålig i magen av det heller, som jag garanterat skulle blivit av bulle)

• Linda1976
    Denebola skrev 2011-05-14 10:10:42 följande:
    Jag har inte någon glassmaskin, men jag snubblade över den här i en blogg, och jag tycker att den verkar rätt liten och smidig (jag har noll plats och bor ensam så jag behöver ingen megastor). Man kan göra1,7 dl glass som minst i den, så det behövs inte några stora satser varje gång. Sen om man har stor familj kanske man vill ha en störrre (men man kan göra 2*3,2 dl i den).
    www.obhnordica.se/Default.aspx?ID=941&Product...
    Den fick bra omdöme i Allt Om Mat, för ett tag sen Och den är snygg också!
  • Linda1976
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 10:16:43 följande:
    Ursäkta har bara en fråga , försvann inte sötsuget när man körde lchf ?Sorry blir 2, och då jag vet att vissa här äter och gillar glass : ) hur många slick per dag är då lämplig
    Jo, självklart försvinner det - mer och mer. Och eftersom jag inte har kakor hemma så får jag aldrig cravings av det hemma.

Men har man i flera år kämpat med sockermissbruk, så är det inget som försvinner till 100% alltid. Och har man en massa kakor mitt framför näsan så är det klart att sockerjävulen knackar en på axeln.

Vill du att jag ska säga att lchf botar sockersug forever till 100% - nä, knappast - men det förbättrar förutsättningarna nåt enormt att stå emot. På vanlig slv-diet hade jag INTE klarat att låta bli. Då hade det blivit en stor bit bulle. Och en påse chips när jag kom hem.... och 10 rostmackor.

Det finns ingen i tråden som är någon übermensch, däremot så äter vi lchf av olika anledningar. Gå upp, gå ner, må bättre, bli av med ledvärk osv...

För egen del mår jag 100 ggr bättre med lchf än slv-mat - och det hjälper mig att hantera sockersuget, även om det inte försvunnit helt.  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**