• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

DIn sista fråga bortser jag ifrån. Det är för låg nivå.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 10:34:01 följande:
    Det låter som att det fungerar bra då! Fråga två va ju mest allmänt.Skulle ju aldrig sitta hur o hänga ut någon : )
    Antar att du syftar på nåt inlägg i nån tråd - jag har ingen aning om vad du menar eller förstår ironin. Tyvärr.
  • Linda1976

Funderar på att beställa de där shira.... wtf de nu heter - nudlarna....

Vågar jag?  

• Linda1976
    Denebola skrev 2011-05-14 12:18:40 följande:
    Jag äter ju glass ibland, men anledningen till att jag äter vanlig är ju för att den är "unik" - det går helt enkelt inte att göra Phish food hemma. Jag har gjort egen glass och den blev jättegod, men väldigt hård (hence fundering över att skaffa glassmaskin). Sen är jag glassnobb så det blir antingen SIA eller B&J, annars kan det vara. Har alltid älskat glass och vill inte vara utan det - däremot måste jag inte äta det varje vecka, och när jag väl äter det är det planerat och inte för att jag faller för sötsug.
    men SIA har ju en massa skit i sin också?

Haägen Dasz och Österhagen diggar jag också. OCH B&J

Vet ni en sak: Jag har köpt en tidig födelsedagspresent som ligger i skåpet och väntar: Marabous nya choklad med kokos&banan. Har glömt namnet.... Jag fyller ju år 1 juni, och känner jag att jag vill äta den då, så ska jag tillåta mig. Men nu ska den ligga i skåpet i 2,5 vecka till som en liten utmaning  
  • Linda1976

Nä girls, nu drar Andy och jag ut på stan

Pöss på er! 

• Linda1976
    Denebola skrev 2011-05-14 12:41:08 följande:
    Vad för skit? Som de andra inte har alltså. De har ju riktiga råvaror i alla fall.
    Siaglass: Mjölk, grädde, glukossirap, hallonsylt (10%)(socker, hallonpuré, stabiliseringsmedel (pektin), surhetsreglerande medel (citronsyra), konserveringsmedel (kaliumsorbat), arom, färgämne (karmin)), vasslepulver, socker, druvsocker, emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av veg fettsyror), stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl), färgämne (rödbetsjuice), naturlig arom.

Österhagens: Upptining:  45 min  i  kyltemp.   Ingredienser:  vispgrädde*, socker*,  ägg*  och  cacao*. *=ekologiskt. Fett/100 gr: 21 gr, Innehåll: ½ liter. Förvaring: -18°c eller kallare. www.osterhagenglass.com, 0503-141 11 
  • Linda1976

Ok, SIAs eko är bättre Mjölk*, grädde*, socker*, naturlig vaniljarom, äggula*, stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl).
    * KRAV-godkända råvaror

Men stabiliseringsmedlet.... hua. 

• Linda1976
    helene306 skrev 2011-05-14 17:23:30 följande:
    Ska du göra Pones? Jag hade inet Kesella hemma en gång så jag tog creme fraiche.

Idag blev jag stolt över mig själv! På Maxi hamnade jag framför lösgodiset, jag tog en påse, öppnade och satte skeden i byttan med Lys melk och skulle bara ta liiiiite. Sen tänkte jag: "Vad fan ska jag ta lite för? Då behöver jag det inte alls" Påsen och skeden sattes tillbaka och jag gick därifrån. Istället hade de erbjudande på Lindt för 10:- så jag tog en 85% och en 90%. Smakade båda till kaffet och mja, de var ju inte vräka-i-sig-mängder-goda men precis lagom till kaffet. Och det lilla godissuget jag hade försvann. Inte ens Tobleronen som låg bredvid tog jag av
    HEJA!! Det var riktigt duktigt. Du hade ju i princip redan utfört "brottet" - men kom på bättre tankar!!
  • Linda1976
    mamman i skogen skrev 2011-05-14 19:49:53 följande:
    Jag har modifierat bountys med och smält ner chokladen i kokossmeten och gjort "bollar" som jag rullat i kokos..en kaka med 90% choklad i så får du goda chokladbollar som håller ihop bättre än bountysarna gör...
    Vi la smeten i en glasform, och sen in i frysen. Stjälpte upp den och sköljde kniven i hett vatten innan vi skivade den.  Funka skitbra, och det blev fina jämna bitar!

Doppade sen i choklad m hjälp av stekpincett. Vi är Masters of Bounty numera  
  • Linda1976
    Joddan skrev 2011-05-14 22:19:01 följande:
    Finns det högfeta produkter som är lactosfria???
    Min dotter (2v) har sån grym magknip o "de" vill att jag provar helt mjölkfritt. Hur går det ihop med lchf?
    Men ska du prova mjölkfritt så funkar ju inte laktosfritt. Det är ju oftast mjölkproteinet som barn inte tål....
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**