**Den stora feta LCHF-tråden**
Postis skrev 2011-11-07 21:05:30 följande:
Läser hans blogg, den är bra. Men han har ju inte skrivit så mycket än, och jag tycker inte det står så utförligt om just VAD man ska äta.Har ätit mer eller mindre strikt LCHF i 1½ år. Strikt (runt 20 g kolhydrater/dag) i några månader. Äter sedan ca 1½ v kosttillskott i form av D-vitamin och multivitamin för personer som tränar. Borde jag komplettera med C-vitamin? Har dock bara sett det i brustablettform och den innehåller en massa jox, bla sötningsmedel, så den känns inte så lockande egentligen.
Kan tillägga att jag är på väg att bli dunderförkyld IGEN. Tredje gången på typ en månad.

Jonas kommer med en bok inom kort om just LCHF och träning. Karln är som ett vandrande uppslagsverk. Är du en normaltränare så säger Jonas ungefär så här träna två till tre gånger i veckan ät LCHF och inför anaerob träning så lägger du till lite kolhydrater innan och efter träning samt protein. Tränar du hårdare och börjar närma dig elitnivå så behöver du förmodligen en mer träningsanpassad LCHF då det är onormalt och oerhört stressande för kroppen att träna så pass hårt och du behöver fylla på energi (glukogendepåerna måste vara fulla för att du ska orka och ha extra raketbränsle) På strikt till normal LCHF kan du klara av långvarig lågintensiv träning men du är dåligt rustad för högintensiv och styrka.
Hoppas du kryar på dig...inte kul att vara sjuk...
Apropå vitamin c så gå in på hälsokosten om du vill ha ngt som inte är brus. Äter en själv som är utan tillsatser.