**Den stora feta LCHF-tråden**
Jättegrattis till plussen!!
Jättegrattis till plussen!!
Var på en oerhört intressant föreläsning igår... LCHF och KBT i kombination. Caroline Schuck som gått från GI utbildad kostrådgivare hos självaste paulun till LCHF och därefter lagt till KBT till detta. Intressanta aspekter på varför sjukvården inte kan erkänna LCHF som en fantastiskt behandlingsform och livsstil. (pengar politik och framförallt personlig prestige hos de lärda)
Ett litet utdrag ur hennes blogg ..hon har oerhört många poänger och framförallt att övervikten sitter inte på höfter rumpa eller mage hos oss kvinnor utan den sitter mellan öronen och där bör vi också behandla maten är en läkande process men många behöver läka sig själv på andra sätt än de som man fysiskt kan ta på som körlekshandtagen på höfterna.. http://schuck.se/mirakelmedicinen-heter-sjalvkansla/#more-380
Tentad och klar...komer gråta blod om jag kör på den för det kändes helt under kontroll...Kan verligen rekomendera MF:s kurs det har varit ngt av det roligaste och mest intressanta jag gjort och det har väckt massor med nya frågeställningar och möjligheter...
Nu avslutar vi imorgon med resultat och lite roligheter så jag hoppas på ett godkänt resultat. Ska smälta karamellen en vecka eller två och fortsätta plöja genom en lång boklista.
Men är det ngn som funderat på deras utbildning så kan jag verkligen rekomendera att ta steget. Oerhört imponerande lärare han är som ett vandrande uppslagsverk och jag kommer defenitivt gå fortsättningen när jag känner mig mogen för detta.
Fick tillbaks tentasvaren idag och det har gått strålande nu har jag mersug på pluggandet...men först ska saker få mogna ett års fundering och komma igång innan jag bokar nästa kurs tror jag det blir...