• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-05-03 18:58:27 följande:
    Jag avgudar dig!! :o
    Så skulle jag med vela gjort xD
    Haha... ja, jag blev så jävla förbannad. En kaxig 18åring utan koll liksom... Dessutom hade jag Alice med mig, och jag vill att hon ska bli en sån som säger ifrån när hon blir uselt behandlad. Alltså måste jag ju föregå med gott exempel.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

BTW: Jag har en USEL dag. Har gjort maränger med dottern och trillat dit på ljusrosa marängsmet....

Skrikandes 

• Linda1976
    Mandel skrev 2011-05-03 19:55:32 följande:
    Måste du falla för frestelsen då människa!?!

Jag bakade en ny omgång chokladbollar enligt ett annat recept till maken och barnen eller någon annan som vill smaka utan att ens prova degen själv. Även om den luktade ljuvligt.
    Gjorde kladdkaka i fredags och klarade mig galant ifrån att inte slicka skålen som jag normalt gör. Har inte heller provat den utan frusit in den.
    Gjorde en omgång småkakor som jag smälte choklad och ringlade över, har inte provat dem heller.
    Vet faktiskt inte varför jag klarar mig utan problem. Hade jag gått på någon vanlig "bantnings"diet hade jag drunknat av allt mitt eget dregel i köket...
    Måste och måste. Matmissbrukaren/sockerberoendeproblematiken är tyvärr inte död. Latent, och ibland faller jag igenom tyvärr. Hade det bara hängt på karaktären, men det är ju det där med det kemiska beroendet... Undrar om man kan bli helt botad...

suck.
  • Linda1976

Håller med Yena!

maddisen: Du fuskar för ofta för att säga att lchf inte funkar. Det går inte att lchfa i veckorna och fuska nån gång/helg. 

• Linda1976
    majsanb skrev 2011-05-04 19:00:08 följande:
    Hejsan ! Vet att jag har läst någonstans här att man inte ska köpa kokosfettet på affären, den gråa, men vilken ska man köpa?? hittar inte igen inläggen.. :)
    Jag har köpt Cocosa på hälsokosten, och på Ica Maxi Renée Voltaires och Kung markattas. Alla smakar kokos. Cocosa har nån smaklös också man kan ha till stekfett.

Det finns nån som smakar typ motorolja enligt många i tråden. Biofoods eventuellt, minns inte namnet.

Ekologiskt kokosfett innehåller laurinsyra (tror jag det heter) finns även i bröstmjölk,  som är supernyttig, http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/cocosa-extra-virgin-kokosnotolja-eko-500-ml 
  • Linda1976
    Segelvind skrev 2011-05-04 20:35:03 följande:
    Tackar, tackar *niger stolt*
    Började vackla i min tro på LCHF men sen fick jag stödsamtal av en vän som också är LCHFare och då såg jag ljuset igen Sen mycket frågor och pepp härifrån.
    Heja heja!!
  • Linda1976
    jeng skrev 2011-05-05 06:57:21 följande:
    Yes!! Lägstavikt!!!!!
    66.8  
    Vad glad jag blir!! 
    *gör vågen* (och är lite avundsjuk, dock ej missunsam )
  • Linda1976
    ixi skrev 2011-05-05 10:57:11 följande:
    Bra idé.

Många av oss har haft den här typen av relation. Det finns bara ett sätt för dig att överleva på ett sunt sätt: DUMPA honom. Om han inte är stöttande så va f*n ska du med honom till?

Stötta dig själv.
    Kan bara stämma in. När man är yngre tror man ofta att vilket förhållande som helst är bättre, än inget alls. Numera säger jag tvärtom. Antingen så har man ett så bra förhållande som man vill, eller så är man ensam. Man ska inte stanna hos nån av rädsla för att vara ensam, det leder aldrig till nått gott.
  • Linda1976
    Bonanza skrev 2011-05-05 11:19:04 följande:
    Jag har varit vaken sedan klockan fem, och var även uppe klockan tolv och mellan klockan två och tre. Lägg sedan till en dotter som kräktes i natt (vilket gör att båda barnen måste stanna hemma), huvudvärk och det faktum att vi inte har någonting att äta hemma så får ni förutsättningarna för min dag.

Tror ni jag är sugen på choklad och skräpmat eller? Oh ja! Men nu friterar jag ost till lunch, det är så skräpmatigt jag kan tillåta mig känner jag.
    *MÅSTE GÖRA FRITERAD OST*

JAg tycker du är superduktig som inte faller tillbaka i godisätande!  
  • Linda1976
    Asereht skrev 2011-05-05 12:31:54 följande:
    Friterad ost låter supergott, hur gör ni det?

jag har friterat brie/camenbert förrr men då använde man ju ägg och ströbröd. Kan man fritera den bara som den är eller hur gör ni. Låter som perfekt fredags/lördagsgodis tycker jag.
    Har inte gjort det än, men tänker vända osten i ägg och pofiber!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**