• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

löpardennis skrev 2011-05-07 14:02:00 följande:
    Läste din presentation igår via någon annan tråd och trodde lchf var Linköpings hockey club att du var deras fans. Så ser jag nu idag att det handlar om bantningspreparat och dieter hahahahahahhahahahahhaha. Är du verkligen seriös med denna tråden. Vad är det för fel på kolhydrater dessutom. Vilket skämt linda1976 verkar vara. Så alla vet så tycker hon om att umgås med sina kompisar över en bit ost och vin hahahhahah. Det måste vara en troll-användare. Aldrig att det finns sådana personer.
    Haha, vad du är rolig *skrattar så jag ramlar av stolen*
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-05-07 14:34:59 följande:
    What a load of crap. LCHF är inget bantningspreparat, och allt någon äter innebär en diet (även tallriksmodellen eller om du så vill två-pizzor-om-dagen-och-resten-cola-och-godis är alltså dieter). Ost och vin är utmärkt LCHF-mat.

Jag tror vi alla vet vem det är som är trollet i den här tråden.
    *fniss* Japp, det vet vi sannerligen!
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-05-07 21:30:14 följande:
    Nämen det är ju inget socker i banan, det är ju en frukt Drömmer *koko*
    Men hon gjorde ju rätt iaf, att avsluta dagen med banan, och inte börja.....

Den här helgen är hemsk, ur kolhydratssynpunkt. Men jag ursäktar mig med att det är TRE födelsedagskalas inom loppet av 48 timmar, och tar nya tag på måndag! I fredags var vi på kalas hos en av Alices kompisar, idag har vi haft lite familjekalas för Alice och pappas sambo, och imorgon ska vi ha stort barnkalas för Alice.

OMG. Jag kapitulerar, och tar - som sagt - nya tag på måndag! 
  • Linda1976
    Faile skrev 2011-05-08 19:00:19 följande:

Jobbig kväll. En kompis som är försvunnen och polisen inkopplad. Hoppas på det bästa

Nämen fy vilken jobbig grej Hoppas det löser sig till det bästa! *kram*

Nu är helgen med de 3 kalasen över, och jag kanske kan börja äta riktig mat imorgon igen... OMG, ni vill inte ens veta vad jag stoppat i mig denna helgen....Skäms 
  • Linda1976
    Faile skrev 2011-05-09 15:57:18 följande:
    Hej alla.

Det här slutade tyvärr inte lyckligt. Min vän hittades avliden igår kväll i sin lägenhet, troligt självmord
    Jag har berättat om henne tidigare, den av mina vänner som gjort en gbp och istället för mat börjat missbruka
    alkohol och tabletter. Med en depression i bakgrunden så slutade det alltså illa.

Jag är så satans jävla arg på allt och alla just nu. På läkarna som bara kommer se henne som lyckad statistik ( hon gick ju ner ) och på henne för att hon gjort sina nära så jävla illa...

Dessutom misslyckades jag helt med maten idag. Skitdag.
    Ånej!! Det finns ju liksom inget att säga... KRAM! ♥ 
  • Linda1976
    banansmoothie skrev 2011-05-10 05:32:50 följande:
    LCHF är skadligt för hälsan! Varför gör ni såhär mot er själva? Jag vill inte ta över er tråd men svara gärna i min, om ni har något försvar dvs.

www.familjeliv.se/Forum-24-64/m58851042.html
    Back off. Vi har ingen anledning att "försvara oss" öht. Varför skulle vi liksom? Obestämd
  • Linda1976
    Fiaz skrev 2011-05-10 18:39:54 följande:
    Ok jag tänkte på en sak, har faktiskt kört, eller kör rättare sagt fram till på fredag, rikshospitalets diet..hur funkar det då med LCHF som ska tänkte börja med på måndag då? Kan det va skadligt??
    Men den är ju inget att satsa på Skippa och kör lchf istället... Den dieten borde vara utrotad för länge sen, och den har inget med NÅGOT sjukhus att göra, alls
  • Linda1976

Hej girls!

Herregud vad ni skriver. Ev graviditeter, operationer och 1000 andra saker. Jag hinner inte kommentera allt, men mina tankar finns hos er ska ni veta.

Jag har, som vissa av er vet, gått upp i princip heltid efter min sjukskrivning. De enda som tycker att det är en toppenidé är FK. Den som har allra mest koll, min psykoterapeut, tycker det är galet... Jag har helt enkelt fått kosta på mig att ta tjänstledigt nån dag då och då för att faktiskt överleva, och inse att livet är viktigare än de 1000lapparna...

En tröst i det hela är iaf att jag sköter maten bra. Idag blir det såhär:

frökex m tonfiskröra (tonfisk, majo, rödlök, senap helt utan carbs, cornichons)

kyckling, broccolimos, bea

lchf-pannkakor m grädde, ett par hallon.

EN ruta 90% Lindts 

• Linda1976
    Maddisen80 skrev 2011-05-11 07:40:27 följande:
    Hmm de lät smarrigt de du ska äta hmm gott
    Ja, du som äter så mycket makrill borde prova att variera med tonfiskröra - det är verkligen kanongott.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**