• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

ThePointOfItAll skrev 2011-03-12 20:52:31 följande:
    Tror att man ska torka knäckebrödet på låg värme i ugnen, ett par timmar eller över natten med luckan lite öppen. Då blir det tort.

Vill också¨ha recept, det finns f.ö en recepttråd redan, eller kanske flera t.o.m.
    Jag torka mitt knäckebröd i en timme på 50 grader. blev perfekt sen när de svalnade
  • tiiitti

Så fort jag äter något mår jag jätteilla. har försökt äta varierat, men blir ändå illamående. Vägde mig idag -2kg på 2 veckor och 2 dagar. så det känns ju bra iaf :)

• tiiitti

Ni som har mått illa av lchf, när har det gått över? jag har mått illa i 4 dagar nu.
    jättejobbigt.

• tiiitti

Jag dricker alltid mitt kaffe svart, så har inte det där problemet med vad jag ska ha i,
    Funderar ändå på att beställa hem kokos. Låter så gott när ni pratar om det. Vad kan man mer ha för användning av det? Från vilken sida kan man beställa hem?

Någon som vet en sida att beställa hem ketos stickor?

• tiiitti
    Kaya skrev 2011-03-14 10:10:04 följande:
    tiiitii, det är jättegott att göra egen ischoklad av kokosfett + mörk choklad + ev någon smaksättning.

Äggmjölk kan man göra på kokosfett eller smör.

Bounty...

Vad mer?

K
    Ok låter spännande, ska jag nog prova,
    Var kan jag köpa kokosfett och vilken?
  • tiiitti
    jeng skrev 2011-03-15 19:15:27 följande:
    Hmm. Jag måste börja göra ischoklad igen!! Den mörka chokladens 2 rutor jag brukar äta kan jag ju äta i princip 10 ischoklad för samma kolhydratmängd :-P
    Recept ? Flört
  • tiiitti
    jeng skrev 2011-03-15 19:35:09 följande:
    JUCEAs LCHF-ischoklad, mindre än 0.5 kolhydrat per ischoklad

100 gram kokosfett 
    3 rutor mörk choklad (tex marabou 86% 19 gram kolhydrater)
    2 rågade vanliga msk kakao

Totalt drygt 10 kolhydrater, blir ca 30 stk
    Tack Glad
  • tiiitti

Förra veckans vägning hade jag gått ner 1½ kg, denne veckas vägningen hade jag gått upp de 1½ igen. Ändå har jag ätit på samma sätt båda veckor. ???????? suck!

• tiiitti
    jeng skrev 2011-03-17 10:46:55 följande:
    Samma som för mig då kanske. Gick ner 2.5 första veckan (vatten mest) och sen har jag gått upp dom igen under 3 veckors tid, sakta men säkert...

Kanske behövs stramas åt för dig med..? 
    Ja kanske det är de som behövs, men dina uträkningar ser så himla svåra och jobbiga ut. Fattar noll!
  • tiiitti
    jeng skrev 2011-03-17 11:33:23 följande:
    Haha, vad är det som verkar svårt?

Jag räknar ju i ett excelark... Det går ju att fylla i det man äter på matdagboken.se eller nåt liknande, och då slipper man ju tänka så mycket själv, utan man letar upp "hårdost 31%" typ och så skriver man "50 gram" på mängd. och så räknar den ut allt åt en.

har du ingen aning om var du har legat sen du började? 
    Nej ingen aning.
    Jag skriver en typisk dag.

Ledigdag: 
    Brunch 3 lchf-pannkakor
    em: svart kaffe 2-4bitar sesamknäcke med ost
    Middag: kött,fisk eller fågel blomkålsmos, beasås
    kvälls"fika" 2 rutor choklad eller sesamknäcke med ost

Jobbedagar blir det Oopsie med skinka till frukost. då blir det så tidigt att de blir de en lunch också, med samma stuk som middag.

Jag har varit inne och kikat på matdagboken, men inte tatt mig tid att lära mig den. Hoppades att jag skulle slippa räkna och bara kunna äta och hamna rätt
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**