• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mamma till två mirakel skrev 2011-03-18 13:07:21 följande:
    Jag lade som sagt mina i muffins formar istället och la bara liiite cocos ovan på för garnering och sedan in i kylen tills dem stelnade...väldigt gott till kaffet! lagom mkt cocos...Skrattande
    smart Glad kanske man skulle testa
  • tiiitti
    sniwa skrev 2011-03-18 13:08:37 följande:
    Köpte den faktiskt förra veckan,jag tyckte den var helt okej, gubben gillade den inte så värst... men så är det han som är glassoman i detta hus...
    Jag tyckte de va för lite vaniljsmak så försökte röra i lite extra vaniljpulver. gick väll sådär.... hehe
  • tiiitti
    yena89 skrev 2011-03-18 13:12:40 följande:
    Dom jag gjorde vart såhär:
    Bounty  ca 15 st (ca 1,3 gr kolisar/bit)
    1,5 msk smör
    3 msk sukrin
    0,5 dl grädde
    0,5 dl kokoskräm (Blue Dragons hade jag) eller kokosmjölk
    100 gr Icas ekologiska kokos (lite kolisar i)
    75 gr Marabou 86% mörk choklad

1.Smält smöret och rör ner sukrin. Kan brännas så rör hela tiden ett par minuter.
    2. Tillsätt kokoskräm/mjölk, grädde, kokos. Rör ihop allt nån minut på svag värme.
    3. Ställ kallt en timme.
    4. Forma degen till avlånga bitar.
    5. Ställ i frysen minst en timme. (hade mina över natten)
    6. Bryt choklad och smält över vattenbad.
    7. Doppa bitarna i choklad och förvara i kyl.

Ändra ignet i receptet förutom kanske sötman så blir dm perfekta :)

Jag har itne testat glassen än. Den är ju laktosfri och då har den ju en lite speciell smak. Men ska vara barnvakt i Sthlm, Täby, hos morbror och där säljs den så då ska jag "Vräka" i mig glass x)
    Oj många nya ingredienser jag inte har. men ska nog testat nån dag. tack för receptet
  • tiiitti

Innan åt jag TY med bär till frukost och höll mig länge på de.
    Sen fick jag reda på att TY och bär innehöll massa kolhydrater, så i en vecka har jag ätit andra frukostar med mindre kolhydrater. Jag har inte blivit lika mätt och fått äta oftare efter.
    Så nu är min tanke. Nog måste de va bättre äta TY och bär, och hålla sig länge. Får ju säkert i mig mer när jag springer och småäter efter annan frukost.

• tiiitti
    yena89 skrev 2011-03-19 13:10:10 följande:
    Är det nån som vet om det är ok med c-vitamin brustabletter? Tänkte ju fakira nästa vecka och är rädd att jag inte får i mig nå c-vitamin för det finns inte i ägg :/
    Vad ska du äta när du kör fakir?
  • tiiitti

Jucea har du kommit till GIbiten i din blogg? är nyfiken på den. Nu kan väll hojta till när du kommit dit..? Har glömt din adress..

Hur många carbs är det i ölkorv?

• tiiitti
    jeng skrev 2011-03-24 14:25:47 följande:
    Nån som har testat Atkins produkter, tex färdiga shaker eller barer? Jag har ju tidigare haft ett förråd med naturdiet-shaker som jag kan ta till på morgonen när jag inte hinner eller orkar med frukost, eller ha några i reserv på jobbet om man inte har lunch osv. Och nu har jag ju nyss läst Atkins-boken, så jag kollade upp produkterna på nätet. Tänkte om nån hade nåt att säga om det.
    Är ATkins barer ok när man går på LCHF?
    Det hade varit perfekt om man kunde ta en sån när man inte har tid att laga/äta.
  • tiiitti
    jeng skrev 2011-03-24 18:22:10 följande:
    Det beror på hur strikt man är. Inte vad gäller kolhydraterna egentligen, utan vad gäller tillsatser och sötningsmedel och såna saker. Mycket skit i dom, men jag tänker som du. Himla smidigt att ha hemma eller i handväskan eller på jobbet "ifall att". Jag kan ju verkligen inte köpa NÅNTING på jobbet om jag skulle behöva.
    Okey, ja men nån gång ibland hade de varit perfekt att kunna ta till. Handlar man de i vanliga mataffärer, för de ska jag absolut se till att inhandla.
  • tiiitti
    jeng skrev 2011-03-24 18:34:48 följande:
    Det fanns på min ica, men dom har slutat med det tydligen... Går att köpa i Atkins webshop på nätet, men självklart finns det väl butiker som säljer det också. Svårt att veta vilka bara, har inte hittat nån butikslista...
    ok tack, ska ge mig ut på jakt...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**