**Den stora feta LCHF-tråden**
ThereseNyman skrev 2011-10-14 09:11:13 följande:
Hej på er!Vad tycker ni om lchf? Är det en BRA metod? Klarar man av att inte äta potatis (!) ? Smörgås på morgonen...? Är det en vanesak..?
Jag har funderat på lchf ett tag nu... det kanske vore något för mig....
Väger nu 66 kg, vill ner till 55 kg. (inte så jätemycket kan tyckas, men tillräckligt för mig..)
Jag var tidigare under året jan-mars med i viktväktarna, och visst.. Jag gick ner i vikt, men kände ett konstant hunger och sug - DET var jobbigt!
Så vad tycker ni tjejer, ska jag köra igång?
Jag trodde jag skulle sakna bröd och frukt mkt. Men grejen är att man blir MÄTT på den här maten och då släpper de där mattankarna till stor del. Vanan att äta finns ju kvar men den får man kämpa emot. Jag är själv gammal viktväktare och gick ner 30 kg med dem för några år sedan och med det tänket gick jag ner 20 kg året innan jag började med LCHF, vilket var för snart två månader sedan. Eller, en och en halv iaf. :-P Jag saknar inte pasta och potatis. Jag tyckte förr att grädde var äckligt, och fet mat också, men det satt nog mest i huvudet, för jag trodde ju att man gick upp av fett liksom. Jag tycker inte kokosfett är GOTT nu heller, kväljs nästan lite om det hamnar en tjock hinna på mitt te så jag bara får flytande fett i munnen, men det har iaf blivit bättre. Grädde är smaskens idag.