• sara1981

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis:
    Jag är mest tveksam till påståenden som att det höjer förbränningen osv, sötningsmedel använder jag då och då... :)

• sara1981

Precis som vi fått lära oss att fett är farligt?

Jag vet inte vad som är rätt angående protein efter träning, men det skulle vara jätteintressant att se lite forskning på ämnet... Måste nog googla lite.

• sara1981

Kan inte citera från mobilen, men angående protein efter träning så kör jag med äggmjölk, det borde väl vara bra?

• sara1981

Mitt tips är att göra det enkelt från början, välj livsmedel som innehåller mindre än 5% kolhydrater.
    Sen får man ändra längre fram om man inte får de resultat man är ute efter. :)
    Lycka till!

• sara1981

Min man äter också lchf, jag är ganska osäker på om jag hade lyckats så bra om han hade ätit "vanligt".

Han tycker att det är "skitbra" , har minskat massor i cm och orkar mer på träningen.
    Han fullkomligt älskar att jag övertalade honom att prova äggmjölk, det är numer hans standardfrukost och han håller sig gott och väl till lunch, trots att han har ett kroppsarbete.

• sara1981

Jag fastar inte heller, går ner i vikt ändå, får se hur det blir sen när de sista kilona ska bort... :)

• sara1981

Å jag som är superlycklig att jag kanske kommer i strl 40 nu när jag måste köpa ett par nya byxor...

• sara1981

Jag kör också plankan, Försöker köra varje kväll, men har fuskat senaste veckan. Kör 3*1,20 nu men siktar uppåt! ;)

• sara1981

Jag väger mig också varje dag, tycker att det ger en liten morot. Jag blir mindre benägen att fuska när jag vet att jag väger mig varje dag.
    :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**