**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag går ner mindre när jag tränar. Kanske det är så för er också?
Jag går ner mindre när jag tränar. Kanske det är så för er också?
Mandelmjölet väger inte så mycket, tror det var runt 35-40 gram i ett helt bröd. Det blir inte många gram kh om man delar det på 4 eller 8...
Mitt mandelmjöl innehåller runt 4g kh/100g, så det blir ju knappt 2 gram kh för hela kakan. :)
Oj, jag äter 1/4 eller 1/8 av brödet och blir supermätt! :)
Hmm, vågen visar ett ordentligt + denna vecka (nästan 2 kilo!) trots att jag skött mig exemplariskt. Trist, men ett litet - i midjan blev det iaf.
Hoppas det är vätska eller liknande som släpper snart, det tär på motivationen när man inte får de resultat man tycker att man förtjänar...
Det är precis samma för mig, jag blir sugen "psykiskt" men när/om jag äter det förbjudna så motsvarar det inte alls förväntningarna...
Du ska välja produkter med mindre än 5 gram kh/100 g, inte 20... :)
Det du bör äta mindre av/ta bort är banan och kanske mjölk. Skriver från mobilen så är lite kortfattad därför. :)
Köttbullarna bör vara hemmagjorda, och korven av bra kvalite med hög kötthalt.
Korin:
Kesella har väl bara runt 4 gram kh/100g?
Det är ingen större fara generellt att äta sent på kvällen.
Du kan inte äta för lite kolhydrater... :)
Jag kan svara angående midjan, fasta kan jag inte så mycket om. :)
För att stärka magmusklerna är plankan jättebra, den kan du köra varje dag och variera i massor. (vanlig, på sidan, lyfta armar och ben i olika varianter). Men för att minska midjemåttet krävs också "vanlig" träning, typ löpning, promenader eller annan konditionsträning.
Det är ju inte möjligt att punktförbränna fett (tyvärr ;) ) utan man får satsa på helheten med träningen.
Hmm, allt kom inte med...
Det ser ju ut som du tränar den typen av träning redan så fortsätt med plankorna och försök öka tiden med 5 sekunder för varje dag. Försök även att stå på tårna istället då det aktiverar fler muskler. Stå kortare tid istället, du kommer snabbt bli starkare! :)