• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag köper endast svensk kyckling från Kronfågel eller hellre Guldfågel (har för mig de har mindre vatten/mindre salt eller vad det nu var). Brukar passa på när det är extrapris, 49:-/kg.

Just kött är en sådan sak som jag endast köper svenskt av. Fisk har jag lite halvdålig koll på vad som är bättre resp. sämre. Brukar ofta bli att jag går på priset där.

• Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-04-20 20:59:28 följande:
    Hej jo men jag har inte sett butiker som har extrapris i landskrona på kycklingfile.
    Kolla reklambladen på deras hemsidor om du inte får den i postlådan. Och sen får man passa på när det blir extrapris. Funkar ju inte om man behöver kyckling exakt med en gång.
  • Denebola
    Denebola skrev 2011-04-21 08:41:35 följande:
    {#emotions_dlg.flower}
    Detta var alltså ett tack till ThePointOfItAll för länken till den andra tråden... *nyvaken*
  • Denebola
    mills skrev 2011-04-21 18:36:11 följande:
    hörrni KAN man göra mjöl av t.ex sesamfrön? I en del recept står det att man ska göra mjöl av nötterna och fröna...menar de då att man ska kunna mala ner dessa pyttesmå frön till mjöl? Hur gör man?
    Mixer
  • Denebola
    mills skrev 2011-04-22 15:17:29 följande:
    Då gissar jag att du inte menar en stavmixer va? Det är det enda jag har och jag har inte ens testat för jag tog för givet att det inte skulle fungera... Fyller ju år i maj så jag kanske ska önska mig något som fungerar  
    Jag använder bägartillsatsen med kniv som hör till min stavmixer, men inte själva stavtillsatsen, nej
  • Denebola
    jeng skrev 2011-04-23 09:02:13 följande:
    haha va? så det man fick veta om man åt LCHF var att man skulle fylla sitt ägg med ingenting, lixom?
    Mmm, gott!  Tungan ute
  • Denebola
    Bonanza skrev 2011-04-24 18:43:42 följande:
    Alltså, jag läser och läser och läser men får det ändå till att man äter lchf om man äter under ca 20 kh/dygn. Det måste ju alltså fungera att äta som jag vill göra (återigen: feta mejeriprodukter, köttfärs, kyckling, fet fisk och grönsaker) så länge jag försöker hålla uppe fettnivån och se till att inte gå över 20 kh/dag.

Eller vad är det jag missar?
    Jag vidhåller vid att du bör kunna äta så som du tänkt, främst eftersom jag äter ungefär så Har du svårt för smör får du se till att få i dig fett från annat håll, men det kan du ju få från oljor (mm) om det känns bättre.

Jag ser inte varför det inte skulle funka att äta som du vill (så länge du har koll på kolhydraterna samt ser till att du äter såpass mycket fett att du blir mätt). 
  • Denebola
    Annanym skrev 2011-04-24 22:00:51 följande:
    Hemma efter en skön, men LCHF-mässigt usel, helg hos mina föräldrar. Har liksom vältrat mig i bröd, kakor, sötsaker, chokladtårta och potatisgratäng. Och som grädde på moset nu ikväll en påse ostbågar. Bara för att. Imorgon MÅSTE jag vända det, annars är jag rädd att spåra ur massivt igen. Håller ni tummarna för mig?
    Självklart!
  • Denebola
    Probably the best in the skrev 2011-04-25 12:47:28 följande:

Åhhh, är det därför vissa ägg är svårskalade, de är för färska!!!

Har en man här hemma som menar på att äggen var bättre förr, nu är dom bara svårare att skala...ska hälsa honom att jag fått en lösning på problemet

"De blir bättre sen"
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**