Majmamma08 skrev 2011-07-12 09:37:47 följande:
Hej
Recept på LCHF-pannkakor sökes...kände att det var liiiite för många sidor att leta igenom i den här tråden! ;) Hoppas att jag inte är till besvär! ;)
Jag kör Linda1976:s recept:
4 ägg
1 dl vispgrädde
1-1,5 msk fiberhusk (jag tar 1 msk)
vaniljpulver
Blir smeten tjock, späd med grädde
Dessa har jag till och med lurat i sonen

Han är kräsnare än kräsnast

Jon the papa skrev 2011-07-11 23:08:52 följande:
Inflika efter långt uppehåll med lchf (fick nytt jobb och choklad maskinen på jobbet va onskefull och lika så luncher med kolegor haha) Men sen sprack mitt förhållande i mars och man blev en sån där pöl av självömntkan. Men ryckte snabbt upp mig och började "mumsa" lchf igen. Resultat 12 kilo ner sen 1:a april. Magen och jag mår som en gud. Äter dock bara lchf på veckodagar och helger så husmanskostar jag :) Inte tränat nämnvärt då jag lyckades bryta nyckelbenet för 1½ månad sen. vilket resulterade i lite väl mycket skräpmat för ensamstående mig.
Men nu är jag igång igen. Vill bara tacka för denna tråden och alla goda recept o mums :)
Reklamerar denna kost för de flesta jag träffar. Ät ägg bacon o majonäs och bli snygg lixom haha. Who figured?
Världens lättaste kosthållning och att få vara mätt o belåten och gå ner i vikt på ett snyggt sätt. Det finns det nog ingen annan "metod" som gör enligt mig.
Igen tack för en underbar tråd.
nu blir det lite ägghalvor med majonäs :) mums. Hitta förövrigt en fin majonäs med 3 % kolhydrat på willys. HELT underbar för mig som legat på latsidan lite till kött med brockoli :)
Tråkigt med separatione

Det är jobbigt på många olika sätt och inget man direkt skuttar ut ur med ett leende på läpparna. Skönt ändå att du hittat tillbaka till lchf och mår så bra! Jag kan instämma i vad du skriver och jag berättar för en del om detta, de får fråga själv. En del har jag mött med kalla handen (som min mamma och syster) och en del med stor nyfikenhet. Förra veckan lyckades jag få vår 74-åriga granntant att testa

Hon föll direkt när vi pratade blodtryck och mediciner så hon skulle minsann ge det ett försök.
Jag går ner men jag undrar vart 17 jag försvinner? Maken kommenterade igår att min midja kommit fram men jag är fortfarande lika bred om arslet, magen och låren. Typiskt.