Mitka79 skrev 2011-07-04 23:04:56 följande:
Vad är fett kött egentligen? Vi äter mkt lax, kyckling, fläskfile och köttfärs.. Är det fett kött? Falukorv är väl inte så bra va? Känner att jag klarar mej utan korven.
Och om jag som nybörjare ska undvika mkt mejerier, vad ska jag då äta som är fett ist? Smör? eller ska fettet komma från köttet?...
Nu har jag hållt på en v o gått ner 1kg men jag undrar verkligen om jag gör rätt;) Blir nog lite väl mkt ost ändå o yoghurt när jag känner mej hungri.
Men som plopp 76 skrev så äter jag väl nog lite för lite kött med.... 100gr torsk imed brockoli o smör sen en halv kyckling med coleslaw en tomat. ida kände jag mej inte alls mätt, så antar att de blev helt fel.
Vad har ni för såser eller tillbehör..
Hur ofta äter ni fisk? Här känns det som det blir ibland 4ggr i v....
Hoppas ngn vill svara;)
Kotletter är feta om man har fettet kvar. Karre är också rätt bra tror jag.
Korv bör man skippa då man i everige tillsätter socker och mjöl i dem. Köp tyska Lidl-korvar isället (men då ska det vara tyska korvar och inte nån svensk korv som dom bara säljer.) Hittar du ingen näringsförteckning så köp inte korven :)
Mejerier har ju enh del kolhydrater och man kan även var akänslig för proteinet så.
Fettet får du istället från ägg, kött, smör, olja, kokosfett. Erik Lallerstedts beasås är bra om man vill ha sås till men vill undvika kolhydrater :)
Jag känner att du kanske äter för lite fett?
Du bör ju inte äta mer än 2-3dl mejerier om dagen. Yoghurt bör du skippa helt. Ta isf turlisk yohurt men kolhydraterna flyger iväg där också utan att det mättar.
Fisk äter jag inte alls ofta så det får man väl bestämma själv.