Fiaz skrev 2011-07-13 12:30:19 följande:
Har du ätit dessa nudlar? har dom samma konstistens som tex vanliga glasnudlar eller är dom "slemmiga?" Vore skoj att prova om man blir sugen på thaimat och någon pasta, typ carbonara!

Lite gummiaktig konsistens på dom. Dom smakar inget utan drar åt sig smak av tex såsen.
Dom är helt ok att äta med mkt sås till, gott med köttfärssås.
Men dom är ju ingen ersättare till pastan precis just pga konsistensen.
Men aa, helt ok att ha lite då och då. Tycker du ska beställa några och smaka. Dom är inte äckliga iaf tycker jag :)
Van01 skrev 2011-07-13 12:42:56 följande:
Idag har jag kört LCHF i en månad. Jag fick inte så bra resultat som jag hade förväntat mig eftersom inte har gått ner de 2kg som jag gick upp när jag fick mens.
Vikt från 82,8 till 78,9= -3.9kg
Muskler från 27,2% till 28% = +0,8
Fett från 35,2% till 33,5%= -1.7
BMI från 31.1 till 29.6
Men det är helt ok om jag ska tänka på allt gott som jag har ätit utan att vara hungrig 
Vet inte varför du inte är helnöjd?
En normal viktnedgång är 0,5-1kg/vecka du har alltså tappat 1kg/veckan vilket är superbra.
LCHF är ingen mirakeldiet där man tappar 5 kg i veckan. Kankse i början om man har 30-50+ kg att tappa. (nu vet jag inte hur lång du är men kollar man BMIet så verkar du ju inte ha j'tte mkt övervikt ändå?
Du har även lagt på dig muskler som väger mer än fett.
Du gör rätt att fokusera på det positiva, men tycker itne du ska vara missnöjd och tänka "ja jag fick ju iaf äta massa gott" utan du har en bra viktnedgång.