Inlägg från: byggd av bomull |Visa alla inlägg
  • byggd av bomull

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu, IDAG, börjar min och sambons februariutmaning (eller ja, det är en 4 veckorsutmaning så den slutar söndagen den 3 mars)

Den innebär:
    -Någon form av träning varje dag. Allt från promenad till hårdkörning på gymet är ok, bara det blir av!
    -Sluta röka
    -Följa matschemat från Åse "56 kilo"s nya bok.

Bara att tuta och köra nu då    

• byggd av bomull

Haha, ja det blir en hård månad  

Jag har ju iochförsig ätit LCHF sedan i somras, så själva kosten blir ju som vanligt förutom att vi följer en meny. Var lite sugen på att göra en rolig utmaning bara och eftersom jag precis läste ut "Äntligen icke-rökare" som jag köpte i mellandagarna, så fick det bli en del av utmaningen.

• byggd av bomull

Tack för era uppmuntrande ord förresten Jag tjuvstartade lite med rökningen så jag är inne på tredje rökfria dagen. Känns, ja.. Jobbigt men grymt bra.

• byggd av bomull
    Tessa606 skrev 2013-02-04 14:12:31 följande:
    Lycka till!!! Jag slutade röka i juni 2010, det bästa jag har gjort i hela mitt liv!!

Tack Jag hoppas att jag kommer känna så också
  • byggd av bomull

Dag 1 på utmaningen avklarad (igår alltså)

Frukost: 2 stekta ägg med majo
    Middag: Ost och skinkpaj med sallad
    Övrigt: 3 st babybel
    Träning: 55 min promenad     

• byggd av bomull
    trazzlan skrev 2013-02-05 10:15:30 följande:
    Oj vad lite du äter...äter ni andra lika lite? Förvånad

Själv äter jag tex. Frukost: Omelett på tre ägg och grädde
                                   Lunch: Något kött eller fisk med sås och ev något grönt
                                   Middag: Liknande lunchen
                                   Kan också bli lite på kvällen, någon ostbit eller smootie 
    Jag kör periodisk fasta på veckodagarna, så mina stekta ägg äter jag på lunchen. Det blir kanske lite missvisande att skriva frukost då Men på veckorna så äter jag kl 12 och kl 18, samt något mellanmål om jag blir hungrig. Igår var det ostarna efter promenaden. Jag tror att det är ganska många som äter färre mål mat med LCHF?
  • byggd av bomull

Okej, jag ser att många tyckte att jag åt lite :) Jag är så van att bara äta lunch och middag, har inte ätit frukost sedan tidigt i höstas nån gång. Testade PF och insåg att jag inte är hungrig på morgonen.

Igår, dag 2 av utmaningen:
    Kl 12: Rester, en bit paj med majonnäs
    Kl 16.30 Liten skål med turkisk yoghurt, grädde och kokos
    Kl 19.30 Sesampanerad kycklingfilé med parmesansmör och stekt sparris

Träning: 1 h gym, rygg/axlar/biceps

• byggd av bomull
    spökplumpen skrev 2013-02-06 12:40:05 följande:
    Dagens lunch avklarad, ägg och senapssill. Nu ska jag koka lite nyponsoppa och låta kroppen bli friskare än en nötkärna! Får se om det blir gott bara, nyponpulver,arrowrot och lakritspulver (för sötning)....spännande.

Haha det låter jättekonstigt Du får berätta hur det blev
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**