Inlägg från: byggd av bomull |Visa alla inlägg
  • byggd av bomull

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2013-02-12 12:53:54 följande:

Åh, det måste jag testa! Jag älskar halloumi! Vad dippar ni i?
    Halloumi är grymt =) Har även hittat ett recept där man panerar halloumiskivor i ägg och hackade hasselnötter, steker och serverar med blåbär! Finns i Åse "56 kilo"s nya bok.

Jag brukar dippa i vilken vanlig dipp som helst, fast blanda med lite mindre pulver för att få ner KH. Om jag orkar så gör jag egen dipp med cf/vitlök/örter!   
  • byggd av bomull

Tack stjierna Sist så tappade jag sugen för viktnedgången uteblev och vid minsta lilla fusk så svullnar jag upp flera kilo. Har ingen övervikt egentligen (BMI ca 23,5) men det finns gott om hull att ta av runt magen kan jag lova.. Trivs bäst med ett BMI runt 20. Jag känner mig både påläst och insatt, kan alla "knep" med att plocka bort mejerier, PF och gud vet vad, men det blir så väldigt besvärligt om man ska mixtra sådär. Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta inlägget, haha, men poängen blir väl ändå att jag vill ge det ett försök till trots allt. Jag tycker att det är så skönt att slippa sötsuget och tycker att jag mår väldigt bra på kosten. Hoppas att några kilo vill trilla av åtminstone.

• byggd av bomull

Skönt att vara igång igen. Åkte på influensan för två veckor sedan och har fortfarande väldigt nedsatt ork, så tyvärr kan jag inte nyttja mina nya löpardojor riktigt än. Hoppas på nästa vecka Men kosten funkar väldigt bra och jag upplever inga som helst omställningsbesvär efter att ha ätit kolhydrater i ett par månader. Kroppen kanske minns LCHF eftersom jag ätit det från och till i ett år.

Middagar hittills:

Lax i ugn med grädde, örter och dijon. Kokt broccoli.

Ugnspannkaka med stekt bacon och lingon. 

Korvstroganoff med blomkålsris.       

• byggd av bomull

Så var första veckan av omstarten avklarad. Var i ketos enligt ketostix efter 3-4 dagar och känner bara åhhh vad skönt att vara tillbaka. Inte varit det minsta sötsugen på hela helgen, de senaste månaderna har jag varit såå godissugen och suttit med lösgodisskålen på helgerna. Ovärt! Jag tror faktiskt att just det är det bästa med LCHF för mig, att jag slipper suget.

1,6 kilo borta på dessa 7 dagar, känns skönt att bli av med vätskan i kroppen. Man känner sig liksom lite slankare direkt    

• byggd av bomull

Det här har jag gjort, det blev väldigt gott

250 g keso
    2 ägg
    3/4 msk fiberhusk 
    1 handfull riven ost

Mixa med stavmixer. 225 grader i ca 20 minuter. En liten ugnsfast form, kanske 25*15 cm ungefär.

• byggd av bomull

Vecka två klar, ner 0,3 kg. Inte så mycket men andra veckan är ju alltid lite seg. Totalt -1,9 kg  sedan omstarten.

• byggd av bomull
    LillfisenE skrev 2013-04-29 12:52:45 följande:
    Jag körde +0,9 på min helg men helt ok för trerätters, ett gäng glas vin å en shot samt en fralla till frukost!

Det är nog bara vätska som försvinner snabbt
  • byggd av bomull

Oj, idag hade visst ett halvkilo till trollats bort Kanske hade jag lite extra vätska i kroppen igår, för jag blev bjuden på indisk restaurang i lördags och även om jag skippade både ris och naanbröd (såklart) så känder även grytorna ganska söta!

• byggd av bomull

Jag är inte så flitig på att skriva, men nu är vecka 3 klar och gav ett resultat på -0,7 Totalt -2,6 kilo sedan omstarten.

• byggd av bomull
    standby skrev 2013-05-12 21:35:10 följande:
    Fontana har börjat sälja en liten keramikform med fetaost i. På den är det soltorkade + peperoni. Man kör i ugnen och det smakar GRYMT gott! :)

Oj, DET lät gott, fetaost är grymt 

Igår gjorde jag färsbiffar med fetaost, timjan, soltorkad tomat och rödlök. Det var också väääldigt gott!

Idag var det veckovägning nr 4. -0,8 kg denna vecka  Totalt -3,4 kg på 4 veckor. Det känns bra!  
  • byggd av bomull

Jag tycker att det är jättelätt att börja på LCHF, allt sötsug försvinner på några dagar för mig Så är det såklart inte för alla, men det kan bli så lätt om man har tur! Testa för guds skull!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**