• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Faile skrev 2011-05-07 21:08:34 följande:
    Fast jag tycker inte det är konstigt att man blir lite extrem och jobbig.
    Jag har ju tex 4 st nära vänner som gjort gbp. Hade jag börjat med lchf innan deras operationer, så hade jag gjort allt i min makt för att få dem att testa lågkolhydratdiet istället.
    Nu skriver jag en del om det på fb tex, eller i min blogg, allt för att kanske någon annan faktiskt ska få upp ögonen och slippa en operation med biverkningar resten av livet.
    Så jag kan nog anses lite jobbig ibland ja. Däremot trycker jag inte upp lchf i ansiktet på folk oombedd, ja förutom på fb och bloggen men där väljer ju folk om de vill läsa eller ej.

Sedan är det lite omgivningens syn på lchf som påverkar. Många tror ju att vi bara äter smör, grädde och fläskkotletter, så jag vill gärna visa hur det faktiskt ser ut och skriver därför ofta dagens middag osv.
    Och faktiskt, en av mina gbp-opererade vänner har nappat och nu fått sin mamma med diabetes typ 2 att äta lchf, så nu har hennes mamma senaste veckan lagt av insulinet helt Solig
    Så det går ju att påverka faktiskt, och jag vill påverka ( men inte vara en pain in the ass såklart ) eftersom jag tror lågkolhydratkost är bäst för väldigt många.
    Det är ju skillnad på att informera och att pracka på. Skriver du på din blogg/facebook är det ju upp till dem att läsa. Så länge du inte går och delar ut flygblad i brevlådor är det okej
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-05-07 21:41:39 följande:
    Men hon gjorde ju rätt iaf, att avsluta dagen med banan, och inte börja.....

Den här helgen är hemsk, ur kolhydratssynpunkt. Men jag ursäktar mig med att det är TRE födelsedagskalas inom loppet av 48 timmar, och tar nya tag på måndag! I fredags var vi på kalas hos en av Alices kompisar, idag har vi haft lite familjekalas för Alice och pappas sambo, och imorgon ska vi ha stort barnkalas för Alice.

OMG. Jag kapitulerar, och tar - som sagt - nya tag på måndag! 
    Jag har inte kollat än (ligger väldigt efter på webbtv-kollandet efter den gångna veckan ).

Jag smakade lite potatisgratäng idag, det var gott och smakade inte potatismjöl som potatismoset jag smakade förra helgen Tungan ute
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-07 21:45:39 följande:
    Sorry, det hade jag missat!!
    Och jag som trodde du hade koll. Vart är världen på väg?

• Denebola
    Tjofsen skrev 2011-05-08 00:37:27 följande:
    Angående socker i t.ex. banan se länk
    www.arla.se/default____17667.aspx
    Fast är man lite källkritisk så ser man att det står att det är socker i frukt - bara det att det inte är tillsatt. Och har man sedan lite kunskap om socker så ser man att det kvittar lika. Socker är socker är socker. Dessutom är fruktos (fruktsocker) fantastiskt bra (till och med bäst) på att lagra fett, den du!

Strösocker är också naturligt - det är ju framställt från sockerrör och sockerbetor!
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-08 15:32:10 följande:
    Hemma från ännu en skoj shoppingrunda. Fick köra in och byta bikinitoppen som jag märkte igår att jag fått med mig hem i fel storlek. Och så akutköpa p-piller som jag märkte igår kväll att jag inga hade *gaaaah* Jaja, nu är det löst. Så for jag runtoch tittade efter nya krämer och stärkare till naglarna. Jag brukar alltid köra Trind, så det ville jag ju helst ha. Var på Kicks och blev övertygad om nåt helt annat (dom hade bara en vanlig stärkare i Trind...) men i sista sekunden så blev jag osäker och gick. Tänkte att jag kan ju beställa på nätet om inte annat. Sen kom jag på att Åhlens finns ju med! Gick dit, och tro på fasen dom hade Trind! Dessutom på nedatt pris! JIPPI! Så nu har naglarna fått sig en omgång! Jag har USLA naglar!! Dom skivar sig och spricker och gud vet var.... Så dom behöver lite omsorg (mycket) ibland!!

Fick dock veta att vi ska till svärisarna på middag ikväll - vårrullar!!! GAAAAAHHH!!! Min svärmor är ju Thai och jäklarns vilka goda vårrullar... Min stora fasa... Skit då! Bara att bita i det sura och antingen fuska och acceptera läget imorrn, eller sitta och grina för att man inte fick hahaha... 

Nehepp, nu blir det en mumsig lunch-shake med kaffesmak och en omgång till på naglarna så är jag fit for fight sen!

Förresten, jag bara måste tipsa om helt underbara linnen på Stadium. Race Marine eller vad märket heter har vanliga ribbstickade randiga nu, 2 för 99. Köpte 4 stk i förrgår. Och idag när jag var och bytte bikinitoppen så hittade jag andra linnen, med bred mudd längst ner, superfinta 129 kr styck! Och ett par sweatshirt-shorts för 129 kr också. nu ör jag rustad för sommaren  
    Haha, nu måste jag in på stadium och kolla in denna bikini Boxertrosor (föredrar det framför pyttetrosor, man vill ju kunna vara rörlig utan att trosorna lever sitt eget liv ^^) och topp med knytband (är ju för smal för normala storlekar så knytband blir ett nödvändigt ont om jag inte ska köpa i specialaffär), och den är brun (lite i alla fall) Lite roligare med en mönstrad/färgad än den jag nyss har köpt i svart för att det var enda färgen och enda modellen som passade...

Nu är det bara att hoppas att den passar också
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-08 15:58:19 följande:
    Fanns massa fina tyckte jag! www.stadium.se/mode/damklader/badklader/10346... Den köpte jag 2 hipstertrosor och sen denna knyt-toppen + en vanlig bygeltopp. skönt att kunna variera sig när man solar! + att en bygeltopp sitter bättre om man tex ska simma osv!
    Den var också snygg, men inte min stil. Jag är nog alldeles för kräsen när det kommer till bikini, och då hjälper det liksom inte att jag inte kan ha normala storlekar :P
  • Denebola
    Faile skrev 2011-05-09 06:44:26 följande:
    Tack alla. Skriver inte mer just nu för man har inte gått ut med det ( vet ju inte vilka som häckar här inne ) , men nej det gick inte bra tyvärr
    Vad tråkigt att höra Stor kram
  • Denebola
    Bonanza skrev 2011-05-09 07:57:40 följande:
    Nej usch vad jag blir besviken. Vägde mig i morse och jag har gått UPP ett kilo. Trots allt jag har stått emot och trots att jag har legat helt perfekt när jag har kontrollräknat under veckan. Känns så jävla tråkigt när jag verkligen har stått emot alla mina favoritsaker.

Vad fan?
    Kroppen kan vara lite lynnig ibland. Tror du bara behöver ge det lite mer tid. Och tänk om du hade ätit en massa i helgen, då kanske du hade stått på fler kilon plus, det hade inte varit roligare
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-09 08:54:18 följande:
    Varit ute i solen kanske? Man svullnar lätt lite av det!
    Gör man? Varför det?
  • Denebola
    jeng skrev 2011-05-09 09:06:43 följande:
    Kroppen drar åt sig vatten av värmen.

Vänta bara tills du går gravid på sommaren, så får du vara med om det i extremform
    Aha, tänkte att det kanske var något åt det hållet.

Men om man äter low carb när man är gravid så svullnar man inte lika mycket va?  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**