**Den stora feta LCHF-tråden**
Faile skrev 2011-05-07 21:08:34 följande:
Fast jag tycker inte det är konstigt att man blir lite extrem och jobbig. Jag har ju tex 4 st nära vänner som gjort gbp. Hade jag börjat med lchf innan deras operationer, så hade jag gjort allt i min makt för att få dem att testa lågkolhydratdiet istället.
Nu skriver jag en del om det på fb tex, eller i min blogg, allt för att kanske någon annan faktiskt ska få upp ögonen och slippa en operation med biverkningar resten av livet.
Så jag kan nog anses lite jobbig ibland ja. Däremot trycker jag inte upp lchf i ansiktet på folk oombedd, ja förutom på fb och bloggen men där väljer ju folk om de vill läsa eller ej.
Sedan är det lite omgivningens syn på lchf som påverkar. Många tror ju att vi bara äter smör, grädde och fläskkotletter, så jag vill gärna visa hur det faktiskt ser ut och skriver därför ofta dagens middag osv.
Och faktiskt, en av mina gbp-opererade vänner har nappat och nu fått sin mamma med diabetes typ 2 att äta lchf, så nu har hennes mamma senaste veckan lagt av insulinet helt

Så det går ju att påverka faktiskt, och jag vill påverka ( men inte vara en pain in the ass såklart ) eftersom jag tror lågkolhydratkost är bäst för väldigt många.