-
Måste testa den, har bara provat bea och spicy bea.yena89 skrev 2011-04-29 16:06:29 följande:Här i Sundsvall har vi delikatessfabriken ^^ vet inte om den säljs hos dig med ^^ deras aioli är supergod iaf :D
-
Jag håller med dig. Ska man göra en stor kostomläggning får man banne mig ta ansvar för det också. I detta ansvar tycker jag ligger att veta vad man håller på med. Sen är det klart att det kan vara skönt att ha någon att bolla och dubbelkolla med, men inte lämpa över hela ansvaret på någon annan och på så sätt kräva en privatlärare, utan att bry sig med någon form av tankeverksamhet för egen del.Asereht skrev 2011-04-29 16:23:31 följande:Ungefär som makens kollega som blev inspirerad av att jag gått ned mycket och skulle börja med lchf. I två veckors tid frågade han maken ständigt "får man äta det här". Att läsa på är jobbigt och maken som inte har totalkoll var road i början och påpekade gärna generalfel som tex ta en stor salladmed majs osv, massor med dressing och så en lättöl till det men efter ett tag så tröttnade han.
Jag har tipsat om flera böcker och sagt att maken ska hälsa kollegan att han ska läsa på. Risken är ju att man gör helt fel dvs tar bort en del och öser på med lite extra fett fast man fortfarande äter mycket kolhydrater. Då lär det ju sluta i viktuppgång istället. Men å andra sidan tycker jag att man är bra lat och dum om man inte läser på innan man kör på så... -
Sen tycker jag att det är konstigt att man inte vill lära sig nya saker utan bara gör något och famlar i blindo, men jag kanske är konstig som tycker att kunskap är bra att ha
-
Jo, stöd och någon att prata med är bra att ha! Men att låta någon dra det tunga lasset åt en är inte rätt. Upplever inte särskilt ofta att det är så, men visst har det hänt att någon frågat om ALLT. Då har man ju rått dem att läsa på lite förstixi skrev 2011-04-29 16:49:55 följande:Jag håller helt med dig! Det är jätteviktigt att ha bra inspiration och fint att kunna fråga andra om råd förstås, men själva arbetet och intresset borde rimligen komma från en själv tycker jag.
Det är ju det jag håller på med nu, förbereder mig. Läser här, frågar, kollar in andra sidor och skriver listor...typ.
Jätteviktigt!
Men åh va skönt det är att kunna fråga här, det hade jag inte förra gången jag LCade. -
Att du alltid ska sätta dig på tvärenhelene306 skrev 2011-04-30 16:55:21 följande:Såg nu, kylskåpskall får den en fudgeliknande konsistens, varm/ljummen är den krämig. Skit då, jag testar en nu. Den såg ut som den har skurit sig så jag får se vad det blir av detta. Eller kan det bero på att jag bara gör ett halvt recept?
-
Nötterna också va?helene306 skrev 2011-04-30 18:11:02 följande:Jo, det är det om man skippar sockret. Det är bra mycket mörk choklad i och den drar väl iväg det hela?
-
ÄGG!Linda1976 skrev 2011-04-30 23:47:23 följande:gurka och sallad? Noooo!
Broccoli
Blomkål
Lök
vitlök
paprika
vitkål
svamp
tomat (med måtta)
abugerine
squash
spenat
sparris
purjolök
and on and on... Frukt är sällan en källa till annat än fruktsocker och vatten, ev lite fibrer också -
Vad bra att du klarade digBonanza skrev 2011-05-01 08:35:38 följande:Åh vad duktig jag var igår! Det stod stora skålar med chips, ostbollar, och GODIS och OSTBÅGAR (mina största svagheter) på borden igår kväll. Men jag åt lite av mina nötter (inte ens en hel påse, jag som hade räknat med att äta för mycket kh trots allt) och nöjde mig med min caesarsallad och så var det med det. Visserligen blev det några glas vin, men inte så många direkt.
Så idag känner jag mig riktigt nöjd!
(Att jag hade en klädkris innan vi gick iväg och bara grät och grät över hur jag ser ut, det kanske har något med motivationen att göra?)
-
Ingen grönsak iofs, men vitaminriktDenebola skrev 2011-05-01 10:14:44 följande:ÄGG!
-
YENA, jag resonerar så här kring tatueringsspråk: Jag håller med Jucea att det kan kännas lite tröttsamt med att "alla" har tatueringar på andra språk, så jag tycker det är snyggast om man har ett språk man själv har koppling till, till exempel om du hade haft engelska som modersmål, eller bott ett tag i ett engelskspråkigt land etc. MEN samtidigt så tycker jag mycket om latin, så det blir undantaget som bekräftar min tumregel. Latin har ju ingen som modersmål, men på något sätt är det allas språk eftersom det ligger till grund för många (västerländska) språk. Tycker även det är ett vackert och stolt språk, om man kan säga så. Dessutom, eftersom det handlar om gud, kan man dra parallellen till att bibeln förut var på latin, så på så sätt kan man argumentera för att latin är mer "passande". Men, som sagt kan du säkert få fler frågor om du väljer latin, men ingen fråga kan heller tvinga dig att berätta mer än du själv vill. Sjukt snyggt ritat i alla fall! HELÉNE, Ove
En tatuering vid snittärret tycker jag låter häftigt! Då kan man liksom innefatta själva ärret i utsmyckningen om man vill. JUCEA, grattis på födelsedagen!!