solrosen81 skrev 2012-04-29 21:24:49 följande:
Det beror ju på hur strikt du vill vara med men jag skulle inte äta mellis med yoghurt, tomatsoppan eller grädde med hallon när jag går ner i vikt. Men det är ju för att jag inte kan för då skulle jag inte gå ner ett gram.
Om du hade skippat mellis och tv gottis så hade det sett mer ok ut.
Om man har väldigt bråttom skulle jag göra en ägglatte. Det blir jag väldigt mätt på, läääänge. Om man har lite mer tid så kan man göra en omelett eller två kokta ägg och en kopp kaffe med kokosfett.
Jag håller med om felaktigheterna men samtidigt inte om att dra in. Jag var superhungrig i början och åt massor, så jag förstår hur hon känner sig.
Mitt tips är samma som ovan, skippa youghurten, tomatsoppan och hallonen. Förvisso är det relativt ok inom lchf, men förhindrar lätt viktnedgång.
Däremot tycker jag du ska äta när du blir hungrig, även om det är 8 ggr per dag.
Tips på bättre mellis osv är ölkorv, ägg i alla dess former, lchf-knäcke som du bakar lätt, kokosfett i te eller kaffe, ostsstänger/babybel, avocado, makrillburk osv.
Om du ser till att alltid ha texölkorv, makrillburkar och/eller färdigbakat lchf-knäcke så klarar du dig långt på det. Bara att stoppa i sig när man blir sugen. Grädde med bär som något extra, men inte i den dagliga lchf:en.
Recept på lchf-knäcke,
3 dl torrvaror ( jag har 1 dl kokosflingor, 1dl mandelmjöl och 1dl linfrön )
3 ägg
rör ihop med en gaffel och bred ut smeten över en bakplåt, salta.
15 min i 175 grader och därefter 1 timme i 50 grader.