yena89 skrev 2011-04-16 14:23:21 följande:
Så du har bytt diet nu? Eller ? :o kan säkert vara bra för att få kroppen att komma över den där platån.
Tycker också att 0,5-1kg i veckan är bra. det blir ju 2-4 kg i månaden och det är ju en normal hälsosam nedgång.
Bara det att många tror LCHF är quick-fix, men det är ju mer easy-fix ;P
Bytt och bytt. Det beror på hur strikt man är i sitt tänk! Det är ju absolut inte en normal LCHF om vi säger så. Mer GI, med ganska kraftig kaloribegränsning. Dvs lite mer grönsaker (försöker satsa på 30 gram nu) snåla in lite mer på annat, köra medelfett istället för fullfett och kanske mer kyckling än entrecote lixom. Men det är ju fortfarande lågkolhydratkost, och jag håller GI fördelning på ca 60 E% fett, så det är ju absolut ingen lågfettsvariant heller!
Men just nu kör jag ju extra strikt för att försöka chocka loss kroppen från platån, så nu märker jag ju av hunger eller sug och så extra mycket. Plus att jag inte har handlat sen omläggningen, så jag har lite fel produkter hemma vilket innebär att man får ta rätt små mängder just nu för att göra av med det och ändå hamna rätt! Men jag stortrivs! Jag känner mig hemma, och det gjorde jag aldrig riktigt på strikt LCHF (även om jag vet att det är en riktigt bra diet, rätt sätt at äta) troligtvis pga att jag har varit kalorijagare och fettjagare i hela livet :-P
Jättebra uttalat "inte quick-fix med easy-fix!" Går man ner i vikt av det (vilket ju jag också gjorde i början tills jag nådde en viss nivå! så jag vet ju att det funkar!) så är det ju absolut så. Vilken bonus!