• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

JA! Även i köttet är det insprutat massa skit. Helt sjukt att köpa kött där det står på förpackningen "86% kött"...

• jeng
    Annanym skrev 2011-04-16 20:48:56 följande:
    Och ni skriver och skriver! Orkar inte läsa ikapp, men hänger på här. Världens förkylning i kroppen känns det som och ett ohyggligt kolhydratsug. Försöker stävja med brie och torkad skinka, men vill egentligen bara trycka en familjepack ostkrokar eller en B&J. Tror jag går och lägger mig.
    Krya på dig!!!
  • jeng
    P3E skrev 2011-04-16 21:46:20 följande:
    Usch och fy! Skulle bara smaka liiiite på tårtan det blev en tårtbit + en hel desirébulle!!
    Fast det värsta är att jag föll tillbaka i gammalt bulimibeteende och snabbt gjorde mig av med det igen. DET känns inge vidare samtidigt som min gamla ätstörda hjärna är nöjd

Jag som varit så nöjd med att LCHF inte triggar igång min ätstörning på samma sätt som typ VV el. Cambridge gör. Skit!!

Nu tröstäter jag 86% Marabou...

Låter verkligen inget vidare Hoppas att du kommer förbi det! 
  • jeng

Ikväll lagade jag typ tidernas godaste fisk!

La torskfileer i en ganska liten form. in i ugnen med lite smör på tills dom var tinade. Ut med dom och det var smörvatten i formen. på med salt och peppar och ner med en burk cf i spadet och röra runt, sen lite dragon och citronsaft. MUMS! Jag som inte ens gillar fisk!

• jeng
    Teskedsmamman skrev 2011-04-16 22:58:16 följande:
    Idag har jag vägt i princip allting och blivit starkt varse varför jag inte går ner i vikt, jag har ätit dubbelt så mycket av allting som jag borde utifrån Juceas siffror. SÅ imorgon blir det andra tankar ang maten.
    Ojsan!
    Såg din fördelning bra ut ändå, bara för många gram? För isåfall är det iaf inte lika "farligt"!
    Det finns ju dom som äter mängder och ändå går ner i vikt, men om man står still så jag det ju definitivt vara bra att se över intaget! 
  • jeng

Vaknade med tjock hals och igenkliade ögon och inser att Björkpollenet är igång! 3 lugna dagar blev det mellan hassel och Björk alltså... Finfint. Det värsta är att jag får halsbränna av allergin....

• jeng
    Annanym skrev 2011-04-17 08:28:43 följande:
    Åååh nej. Deppigt.
    Jamen eller hur När man precis börjar känna sig som människa igen! :-P
    Jaja, jag brukar inte bli alls lika dålig av Björk och gräs och det som kommer sen, så det är väl bara att pilla i sig en tablett och se glad ut! Nu har jag ju en bra ursäkt till att sitta inne och läsa hela dagarna!  
  • jeng

ÅÅåhhhh... Så måste vi in till jourcentralen i Motala i eftermiddag med... Lite uppförsbacke just nu känner jag! Min 2.5åring verkar ha fått en öroninflammation som spruckit!

• jeng
    Linda1976 skrev 2011-04-17 11:27:45 följande:
    Stackars liten. Jag har bara haft vanlig öroninfl EN gång och det var nåt av det värsta... 

Stor KRAM till dig! {#emotions_dlg.flower} 
    Tack!
    Han är öronbarn, Hade väl 5 inflammationer som medicinerades under sitt första levnadsår tror jag. Men sin senaste (som vi vet om och medicinerade) hade han precis innan Tage kom, så ca 1.5 år sen! Det är ju jätteskönt att han har sluppit, men man är ju fast vid att alltid kolla upp eventuella inflammationer. När man misstänker att det har spruckit så ska man ju iofs kolla upp det oavsett eftersom det alltid medicineras då.

Jaja, bara att gilla läget. Fördelen är att jag kan åka förbi butiken på vägen hem om jag orkar. Ladda upp med lite sallad och annat mums! 
  • jeng

Haha!! Bajstanten kallade att gå på toa en gång varannan dag för kronisk förstoppning... Undrar då vad hon skulle kalla det jag har...... Får nog testa det där pall-tricket!!

I övrigt så tycker jag att det är kul vad hon tar fram för mat. Helt vanlig mat! Visst, i det här fallet tog hon bort rött kött, väljer kanske lite fel sorts fett om jag hade valt. men i övrigt så handlar det om mycket grönsaker, kött, fisk, lite frukt och bär som mera gottis, och de flesta kolhydrater behöver vi inte". Alla måste ju faktiskt inte utesluta alla kolhydrater. Men tänk vilken skillnad om alla drog ner till 100-150 gram per dag och uteslöt de flesta dåliga kolhydraterna!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**