• Afrodisiac

Ni som är för dödsstraff...

...vilka brott anser ni ska leda till dödsstraff?

Helt fritt att lista upp de brott som ni anser är tillräckligt grova för att leda till en avrättning. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-19 21:56
    Jag menade: Helt fritt att lista de HANDLINGAR som ni anser borde leda till avrättning!

• Svar på tråden Ni som är för dödsstraff...
  • Dorian Ertymexx
    u77 skrev 2011-02-22 09:30:50 följande:
    Ja du Dorian, om du resonerar så, då får vi väl hoppas på att du aldrig nånsinn blir en styvfar.
    Oroväckande.
    Hey, jag har bara lärt mig av folk här på FL att man ska göra saker "naturligt". Att vilja hämnas och döda folk är "naturligt". Det är att döda styvbarn också. Så, vad säger du, ska vi göra saker "naturligt" eller civiliserat?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    shitvadjaghatar skrev 2011-02-22 09:42:09 följande:
    Det där fattade inte jag heller faktiskt.
    Se mitt inlägg #91. Jag visar på varför "naturligt" är ett uselt argument för, ja, allt.
  • Dorian Ertymexx
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-02-22 10:57:01 följande:
    Poängen Dorian vill föra fram är att pedofiler inte är de enda som förgriper sig på barn, det finns gott om personer som inte är pedofiler som gör det av olika skäl.

Tyvärr så har den kliniska termen pedofil mer och mer fått betydelsen "någon som förgriper sig på barn", både i media och i folkmun.

Det är som med pyromaner, det finns hundra skäl att tända på en byggnad och bara i ett minoritet av fallen handlar det om pyromani men trots det kallar man ofta (felaktigt) någon som tänder eld på byggnader för just pyroman.
    Precis.
  • MammaG
    shitvadjaghatar skrev 2011-02-20 11:09:42 följande:
    Klart jag har, men alla jävla trashmorsor som sitter och skriker dödsstraff dagarna i ändå kan inte ha dyslexi, det är orimligt!
    Marleen skrev 2011-02-19 20:37:40 följande:
    barnporr, våldtäckt, djurmisshandel, djur o människo plågeri... aj så grova brott i så fall...

men sen finns de ju annat som vi skulle kunna försöka få in i sverige som att inte ha fängelsena som nått jävla uppvilningshem. fångarna får ha tvspel, godis, biokvällar, vissar får till o med åka på ez skidsemestrar (beroende på vad de e bömda för) så kallas det för rehabilitering osv...

nä de skulle va ett straff att sitta inne och inte nån jävla anstallt att vila upp sig på!
    Det här ser fan inte ut som en dyslektiker.
  • MammaG
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-22 14:00:10 följande:
    Hey, jag har bara lärt mig av folk här på FL att man ska göra saker "naturligt". Att vilja hämnas och döda folk är "naturligt". Det är att döda styvbarn också. Så, vad säger du, ska vi göra saker "naturligt" eller civiliserat?
    Jag röstar på "civiliserat"
  • Dorian Ertymexx
    shitvadjaghatar skrev 2011-02-22 14:20:32 följande:
    Good point.

OT,
    Hate to say I told you so
    Om vad?
  • Dorian Ertymexx
    MammaG skrev 2011-02-22 14:26:32 följande:
    Jag röstar på "civiliserat"
    Jag också. Men en del tycker att "naturligt" (vilket oftast betyder "min moralistiska, hatiska och fördomsfulla etik, som inte har ett skvatt med naturen att göra") är bättre.
Svar på tråden Ni som är för dödsstraff...