u77 skrev 2011-02-21 20:54:13 följande:
I mina ögon så är pedofiler jordens avskum, läggning eller inte, så är det vidrigt. Må så vara att man tänkte likadant om homosexuella förr, och att det nu är accepterat.
Men att pedofili blir en accepterad sexuell läggning i framtiden, hoppas jag vid mitt liv på att det inte blir!
Läggning, störning, dragning. Spelar ingen större roll vad man kallar det för resonemanget ifråga. Värt att poängtera är att pedofili inte nödvändigtvis innebär att man förgriper sig på barn och alla som förgriper sig på barn är inte pedofiler.
Rättsystemet i vårt avlånga land är inte av bästa kvalitet. Finns många domare som dömer helt åt helvete!
Det är inte ett skäl för att i praktiken avskaffa rättsäkerheten, vilket är det du föreslår. Jag är anhängare av principen att fria tusen skyldiga hellre än att straffa en oskyldig, jag vet inte om du håller med och det är inte särskilt relevant men min poäng är att det finns stora risker att en oskyldig stryker med i det system som du föreslår.
Om man blir tagen på bar gärning så finns inget att diskutera
Det finns det visst, det första man måste diskutera är vad som faktiskt hände. Det kan inte få räcka med att ett barn påstår att det har hänt och att en närstående vuxen vittnar om det, det är fullkomligt förödande för rättsäkerheten.
Btw...en undran...du och Dorian...är det möjligtvis samma person?
Nej.
TS:
Jag ber om ursäkt för det här sidospåret och om du vill att jag ska avbryta diskussionen och fokusera på trådens ämne så gör jag givetvis det, det är bara att säga till.