• Afrodisiac

Ni som är för dödsstraff...

...vilka brott anser ni ska leda till dödsstraff?

Helt fritt att lista upp de brott som ni anser är tillräckligt grova för att leda till en avrättning. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-19 21:56
    Jag menade: Helt fritt att lista de HANDLINGAR som ni anser borde leda till avrättning!

• Svar på tråden Ni som är för dödsstraff...
  • u77
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-02-21 20:36:21 följande:
    Menar du allvar?

Inte nog med att du vill se dödsstraff du vill också åsidosätta rättsäkerheten helt och avrätta personer som inte dömts/friats i rättslig prövning?
    jaja...orka!
  • Putte11
    u77 skrev 2011-02-21 20:37:37 följande:
    jaja...orka!
    Blev det jobbigt? Du menar alltså att en rättegång är onödigt?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    u77 skrev 2011-02-21 20:37:37 följande:
    jaja...orka!
    Ja, faktiskt. Jag tycker att det är oroväckande att det finns personer som är beredda att avskaffa rättsäkerheten, särskilt när det handlar om att avrätta andra människor. Av respekt för TS så kommer jag inte dra det här ännu mer OT än vad jag redan har gjort men det finns åtskilliga problem med den positionen du framför och om du inte inser det nu så hoppas jag verkligen att du en dag gör det.
    Any truth is better than indefinite doubt
  • u77
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-02-21 20:41:13 följande:
    Ja, faktiskt. Jag tycker att det är oroväckande att det finns personer som är beredda att avskaffa rättsäkerheten, särskilt när det handlar om att avrätta andra människor. Av respekt för TS så kommer jag inte dra det här ännu mer OT än vad jag redan har gjort men det finns åtskilliga problem med den positionen du framför och om du inte inser det nu så hoppas jag verkligen att du en dag gör det.
    I mina ögon så är pedofiler jordens avskum, läggning eller inte, så är det vidrigt. Må så vara att man tänkte likadant om homosexuella förr, och att det nu är accepterat.
    Men att pedofili blir en accepterad sexuell läggning i framtiden, hoppas jag vid mitt liv på att det inte blir!

Rättsystemet i vårt avlånga land är inte av bästa kvalitet. Finns många domare som dömer helt åt helvete!

Om man blir tagen på bar gärning så finns inget att diskutera

Btw...en undran...du och Dorian...är det möjligtvis samma person?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    u77 skrev 2011-02-21 20:54:13 följande:
    I mina ögon så är pedofiler jordens avskum, läggning eller inte, så är det vidrigt. Må så vara att man tänkte likadant om homosexuella förr, och att det nu är accepterat.
    Men att pedofili blir en accepterad sexuell läggning i framtiden, hoppas jag vid mitt liv på att det inte blir!
    Läggning, störning, dragning. Spelar ingen större roll vad man kallar det för resonemanget ifråga. Värt att poängtera är att pedofili inte nödvändigtvis innebär att man förgriper sig på barn och alla som förgriper sig på barn är inte pedofiler.
    Rättsystemet i vårt avlånga land är inte av bästa kvalitet. Finns många domare som dömer helt åt helvete!
    Det är inte ett skäl för att i praktiken avskaffa rättsäkerheten, vilket är det du föreslår. Jag är anhängare av principen att fria tusen skyldiga hellre än att straffa en oskyldig, jag vet inte om du håller med och det är inte särskilt relevant men min poäng är att det finns stora risker att en oskyldig stryker med i det system som du föreslår.
    Det finns det visst, det första man måste diskutera är vad som faktiskt hände. Det kan inte få räcka med att ett barn påstår att det har hänt och att en närstående vuxen vittnar om det, det är fullkomligt förödande för rättsäkerheten.
    Btw...en undran...du och Dorian...är det möjligtvis samma person?
    Nej.

TS:
    Jag ber om ursäkt för det här sidospåret och om du vill att jag ska avbryta diskussionen och fokusera på trådens ämne så gör jag givetvis det, det är bara att säga till.
  • Putte11
    Och då är det bättre att svischa rakt förbi och skippa rättegång?
    Ska det räcka att någon påstår att de sett något? Eller påkommen som i att det finns dokumenterat? Du tycker inte att bevisvärderingen i en rättegång fyller en funktion?
  • Putte11
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-02-21 21:01:45 följande:
    TS:
    Jag ber om ursäkt för det här sidospåret och om du vill att jag ska avbryta diskussionen och fokusera på trådens ämne så gör jag givetvis det, det är bara att säga till.
    Jag får nog skriva under på det här, då jag ju ändå hakar på. Oskyldig
  • u77
    Putte11 skrev 2011-02-21 21:01:47 följande:
    Och då är det bättre att svischa rakt förbi och skippa rättegång?
    Ska det räcka att någon påstår att de sett något? Eller påkommen som i att det finns dokumenterat? Du tycker inte att bevisvärderingen i en rättegång fyller en funktion?
    Om du kom in i ett  rum där någon hade kuken i din dotter eller son...vad skulle du göra då?

Klappa honom på axeln och säga nee...fyyy så får man inte göra?

Själv skulle jag tveklöst försöka döda mänskan och sen gladeligen ta mitt fängelsestraff.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    u77 skrev 2011-02-21 21:05:54 följande:
    Om du kom in i ett  rum där någon hade kuken i din dotter eller son...vad skulle du göra då?

Klappa honom på axeln och säga nee...fyyy så får man inte göra?

Själv skulle jag tveklöst försöka döda mänskan och sen gladeligen ta mitt fängelsestraff.
    Då är det inte dödstraff det handlar om.
  • Plutteli

Jag är förvisso inte för dödsstraff, men ibland kan jag längta efter det när det gäller folk som inte kan tänka steget längre....

Svar på tråden Ni som är för dödsstraff...