• vårsol

tygblöjetråden del 6

Sjätte tråden!!!

Välkomna in att prata tygblöjor!

• Svar på tråden tygblöjetråden del 6
  • A S

Hej!
    Ny i tråden, men tygblöjeanvändare (på min dotter) sedan 5½ månad. Vi har använt Imse Snap sedan vi kom hem från BB och de är toppen på nästan alla vis. Vikblöjor vägrade min man ens se år så de har vi inte provat, men de här är ju nästan som "vanliga" blöjor så de fastnade vi för direkt. Har hittills kört med Bumby blöjbyxor som vi fick med när vi köpte startpaket.
    Nu till mina frågor. Vissa storkissnätter läcker det i ryggen, vi kör nnu med imses flanellinlägg, men behöver redan 2 stycken samtidigt. Hur göra när hon blir äldre och kissar mer?
    Några tips om alternativa, ev smidigare blöjbyxor till Imse snap?
    Någon annan med längr erfarnehet av Imse snap som vet om tryckknappar och kardborre håller hela blöjperioden ut?

/A

• A S

Hej!
    Ny i tråden, men tygblöjeanvändare (på min dotter) sedan 5½ månad. Vi har använt Imse Snap sedan vi kom hem från BB och de är toppen på nästan alla vis. Vikblöjor vägrade min man ens se år så de har vi inte provat, men de här är ju nästan som "vanliga" blöjor så de fastnade vi för direkt. Har hittills kört med Bumby blöjbyxor som vi fick med när vi köpte startpaket.
    Nu till mina frågor. Vissa storkissnätter läcker det i ryggen, vi kör nnu med imses flanellinlägg, men behöver redan 2 stycken samtidigt. Hur göra när hon blir äldre och kissar mer?
    Några tips om alternativa, ev smidigare blöjbyxor till Imse snap?
    Någon annan med längr erfarnehet av Imse snap som vet om tryckknappar och kardborre håller hela blöjperioden ut?

/A

• MayaS

Nu behöver jag litge hjälp igen av er tygblöjs experter..*ler*

Kooshies blöjbyxor??

Vad är detta och är de nått att ha??

• Tygtiiger

A S: prova antingen frottéinlägg eller microfiberinlägg (de kan man ju lägga mellan blöjan och blöjbyxan), flanell tycker jag inte suger så mycket.

Nu har vi provat bambublöjan, hann inte testa uppsugningen (bronk!) men den blir väldigt liten på, med bumpynattbyxa blir den ungefär som en fuzzibunz i storlek. Den är mjukare än frottéblöjorna efter tvätt också, även utan tumlare - med tumling blir den jättemjuk och len

• Tummy

TygTiger, köpte du med eller utan kardborre på bambublöjan? Den verkar himla intressant, tycker jag, den blöjan.

Är det någon som har provat TotsBots Wrap-byxan? Är den tjockare, läckigare, bättre eller sämre än Bumby natt? Eller vad ska man ha till först och främst en liten nyfödd?

Jag sitter och fyller på testlagret med olika blöjor och har nu kommit till blöjbyxor. Främst för att ha nattetid, skulle jag tro. Pocketblöjor står högst på önskelistan för dagtid och där har jag redan beställt några av "trendiga" varianterna (wonderoos, fuzzibunz och swaddlebees). Jag är ute efter att ha blöjor som är så lätta, tunna och smidiga som möjligt.

Min bebis är ju inte kommen ännu, så jag vet ju ingenting jag.

• Tummy

TygTiger, köpte du med eller utan kardborre på bambublöjan? Den verkar himla intressant, tycker jag, den blöjan.

Är det någon som har provat TotsBots Wrap-byxan? Är den tjockare, läckigare, bättre eller sämre än Bumby natt? Eller vad ska man ha till först och främst en liten nyfödd?

Jag sitter och fyller på testlagret med olika blöjor och har nu kommit till blöjbyxor. Främst för att ha nattetid, skulle jag tro. Pocketblöjor står högst på önskelistan för dagtid och där har jag redan beställt några av "trendiga" varianterna (wonderoos, fuzzibunz och swaddlebees). Jag är ute efter att ha blöjor som är så lätta, tunna och smidiga som möjligt.

Min bebis är ju inte kommen ännu, så jag vet ju ingenting jag.

• Xera

Igår fick jag mina Wonderoos !!!!!!!!!!!!!

Dottern på 2 år ville genast ha dem på sig

Så nu är det enda som saknas nåt att stoppa i blöjorna ....

• Tygtiiger

Tummy: utan, vi har några med kardborre men det blir smidigare och bättre passform med nappinippa (som är en FANTASTISK liten pryl) tycker jag. Utan kan man dessutom vika ner framkanten om blöjan är lite för stor i början.

• vårsol

Hur var det nu... var det nån här inne som hade testat minimundus ullbyxor? De där av tunn ulltrikå som man bara drar på?

• Pippilångstrump

Tyg tiger: jag är inte riktigt bra å¨engelska, emn ingår det en nappi nippa när man köper en totsbots elelr är det så att de menar att man måste köpa det till, kan ju vara bra att veta om man ska beställa några till.

Svar på tråden tygblöjetråden del 6