tygblöjetråden del 6
Sjätte tråden!!!
Välkomna in att prata tygblöjor!
Sjätte tråden!!!
Välkomna in att prata tygblöjor!
Snöret: jag har testat tre olika alltiettblöjor, tyvärr finns bara en av dem till salu nuförtiden.
Jag har 16 av ett märke som heter OneTex, de har varit hur bra som helst, aldrig läckt, torkar iofs inte jättesnabbt, men tar liten plats under kläderna. De var små i storlekarna.
Sedan har jag nyligen köpt en blöja som heter Pozy på Tradera, de är istället enorma i storlekarna men en väldigt bra alltiettblöja. Kanske kan du hitta sådana på annons eller så. Man kan stoppa i ett inlägg i dem, då funkar de perfekt som nattblöja.
Den tredje alltiettblöjan heter Easyfix allinone, de säljs. Jag tycker inte att den funkat så bra, den sitter inte perfekt, den blir inte ren på 60 grader på grund av alla veck, och den blev för liten väldigt fort, fast den ska funka längre.
Det är bekvämt med alltiett när man ska bort och så, slippa fippla med inlägg och byxor, men de är något dyrare (om man inte köper på tex Tradera) och kan ibland ta väldig plats.
Hejsan!
Ny i tygblöjevärlden, lillfisen kör nu med imses tygisar och det verkar funka finemangs. En fråga till mer som är lite mer insatta, fyller rispapper någon annan funktion än att det ska vara lite enklare att forsla bort bajset ur blöjan?
Rispapper har du bara för att lättare få bort bajs från blöjan. Det har ingen annan funktion.
Allt-i-ett har jag en Motherease All in one och den funkar kanonbra. Man kan även dra på den som en up and go. Det tycker jag är smidigt.
Oh!!! Nu har jag beställt 6 stycken fitteds från Swaddlebees nya kollektion
Sambon tyckte att vi behövde lite nya blöjor som faktiskt blir ordentligt blöta när tjejen kissar....så det var hans förslag!!!
Så snart är vi med 6 nya blöjor!!!!såååå spännande!
Snart svämmar vi över i blöjor här hemma, vågar inte göra mig av med något gammalt heller, OM det skulle behövas massvis av blöjor när nästa lilla knyte dyker upp i maj.
Får sälja efterhand sen när nästa barn börjar växa ur antar jag....
kristinah - är det hampablöjan du beställt?
Passar också på att undra om det är någon som har några TotsBots stl 2 över....
Knyttet - nej den har jag sen förr, jag beställde 2 av var av de 3 nya i organisk frotté.
urfina ser de ut...är såååå nyfiken.
www.swaddlebees.com/c-10-fitted-diapers.aspx
Oj, den såg ju jättefin ut! Och köp två/betala en är ju inte helt fel *fingrar på köpknappen*
hon hintade lite om att återförsäljarna i europa ska köra samma drive i februari, inte alla men endel, bla nån i finland som säljer swaddlebees.
Så gillar vi dem tror jag det blir fler beställda.
För bumpy-byxorna skaver på lillans lår och det vill jag inte---så nu blir det formsydda utan överdrag hemma och med överdragsbrallor borta....
kristinah: har du testat motherease airflow byxor? de är med poppers och helt i pul (finns med sött tryck) och väldigt luftiga. Nackdelen är att de är lite fånigt stora (the puffball look) och tar snabbt upp kisslukt. Men de är verkligen kanon på natten, väldigt anpassningsbara i stl och sonen verkar tycke de är helt ok, inga skavsår heller.