tygblöjetråden del 6
Sjätte tråden!!!
Välkomna in att prata tygblöjor!
Sjätte tråden!!!
Välkomna in att prata tygblöjor!
Lägger in mina frågor här istället då
Hade tänkt testa Motherease All-in-One, hur är de? Är de likka SwB i formen eller någon annan blöja? Håller de längre än fuzzisarna? tycker ni attde är bra?
Läste att SwB skulle ändra formen lite (bli bredare i grenen), vet någon om deras inlägg kommer att göra det också elelr om de kommer se likadana ut? Är det någon som har testat den ny, är den lika bra/dålig?
Vårsol: Bra initiativ! Måste genast lägga den till min favoriter!
Har hela tiden kört med engångsblöja på natten (trots att jag tycker de luktar motorolja), men nu inatt somnade Erik för natten innan vi hann byta så han sov hela natten med en tygis. Gick hur bra som helst, så nu blir det tygis även nattetid!! Man lär sig av sina misstag hehehe
Jag ska försöka svara dig Pippilångstrump
Att gämföra Motherease me Fuzzi bunz tycker jag blir lite felvisande, eftersom det är 2 olika sorters blöjor. Hur mycket Fuzzi Bunz suger, beror ju på vad du väljer att fylla blöjan med (vad för inlägg du väljer). AIO är inte lika tunn o smidig som Swaddlebees.
Motherease All in one är ju en alltiett-blöja. Alltså behöver du inga extra inlägg. Det gör ju att den är väldigt smidig att använda.
Swaddlebees förändrade blöja har jag inte fått hem än. Om någon vecka vet jag.
Hur länge en blöja håller tätt, är väldigt individuellt. Det handla om hur gammalt barnet är och om barnet är storkissare eller inte. Här är det olika olika dagar.
Hoppar också över till den här tråden.
MayaS
Ett bra ställe att annonsera efter tygblöjor är tidningen Åter www.alternativ.nu Jag satte ut en annons där och fick några svar. Vi har gett under tusenlappen för våra tygblöjor. Vi har tom fått en hel drös med tygblöjor, blöjbyxor, rispapper o dyl från en snäll människa som såg min annons. Det mesta är fräscht - de tygblöjor som haft fläckar har jag kastat.
Cayenne: Jo, jag vet att det är skillnaden mellan allt i ett och pocket.
Men tycker ni som använde dem om dem? Blir det blötare om rumpan än med FB. Tycker att den liknar SwB i formen när man tittar på babykind. Räck er small till den angivna vikten, för min dotter väger snart 7 kilo så är det någon ide att köpa några small elelr ska vi vänta+
Oj, har vi redan hunnit med 5 trådar!?!
Vi har brjat använda engångs på natten och jag behöver tips på vilka som är bra. Nu använder vi pampers babydry - de håller en hel natt och han har fin rumpa i dem, men de läcker ibland, sitter konstigt och luktar pissoarblock (enligt min man, jag har inte så stor erfarenhet av just pissoarer illa luktar de iallafall).
Ytse: Kul med fler Återläsare Blir alltid lika glad när jag träffar Återläsare!
Jag undrar om någon testat Hemp Ovals som inlägg?
Angående lukt förresten - imorse när jag tog upp bebisen visste jag att hon fått ny blöja bara någon timme innan, när maken gick till jobbet. jag tyckte att det luktade enormt om baken på henne och trodde att hon bajsat en jätteklutt - och förstod inte varför hon inte var ledsen, normalt går hon inte med på att ha bajsblöja i fem minuter ens. Men det var inget bajs alls, utan maken som satt på en Pampers för att han inte hittat rispappren! Vilka stinkbomber de är!
Tygtiger: Jag har inte testat någon annan engångs än Pampers och de är ju rätt hemska, så jag vet inte.
Vi anväder lidls på natten, tycker att de är jätte bra men ett stort minus är att de luktar av tebladsextrakt, jättesvårt att känna om hon har bajsat elelr om det är blöjan. Men trotts det är det den bästa engångs enligt oss och vi har testat libero (pampers), willys och Lidls.
Som ni säkert förstår så svämmar vårt kök över av nya engångsblöjor (farmor har nog köpt en pall med Willys, "för de är ju så billiga och så fick de bäst i test, så sluta med det där tramset")