• tacksamheten

Vad gör din man/sambo just NU?

Min man är ut och kör bil.
    Han ska hämta några pärmar med papper och sen sitta hemma i kväll
    och göra någon redovisning.

• Svar på tråden Vad gör din man/sambo just NU?
  • Helpful
    LilyNoelle skrev 2012-05-17 10:19:51 följande:
    Nee.. Eftersom JAG behöver egen tid, just nu spelar han diablo och jag kollar fl och läser mina älskade böcker !! Dricker kaffe och njuter av att ha lite egen tid. Senare ska min älskade sambo och jag åka hoj och träffa gemensamma vänner . Man kan inte umgås hela tiden med varandra.. Jag älskar att han spelar och har egna intressen.. Av egoistiska skäl heheh...
    JO, visst ska respektive ha egna intressen...jag bara...menar...att...*tänka*...typ män som sitter framför en dator och spelar inte är män, det känns så fjortis på något sätt! Men han kan ju vara skön för det (av egoistiska skäl ). 

Kul förresten att tjejer (ibland?) gör saker p g a. egoistiska skäl. Som när hon säger till honom:
     -"Du är så fin, snygg, självständig, goo, effektiv, BÄST <3 och snabb" där uttalandet syftade till att få honom smickrad så att hon slapp diska!  
    Tjejer är listiga konsumtions och telefon-prats maskiner!;)
  • Helpful
    Elliot0300 skrev 2012-05-17 10:27:23 följande:
    Nej, ser det som vilket intresse som helst. Sen är han ju inte helt frånkopplad från världen bara för att han sitter vid datorn. Båda vi sitter mycket vid datorn i vanliga fall också så det är inte så mycket skillnad (förutom att han sitter uppe efter att jag gått och lagt mig)

Vi har inga barn och han får väl ha vilka intressen han vill, stör inte mig det minsta! Glad 
    Ja detta är väl den "Nya Kärleken": hon och han sitter framför varsin dator! Vart är världen på väg!
    Om bredbandet dör, dör kärleken...:P
  • Elliot0300
    Helpful skrev 2012-05-17 10:27:26 följande:
    JO, visst ska respektive ha egna intressen...jag bara...menar...att...*tänka*...typ män som sitter framför en dator och spelar inte är män, det känns så fjortis på något sätt! Men han kan ju vara skön för det (av egoistiska skäl ). 

Kul förresten att tjejer (ibland?) gör saker p g a. egoistiska skäl. Som när hon säger till honom:
     -"Du är så fin, snygg, självständig, goo, effektiv, BÄST <3 och snabb" där uttalandet syftade till att få honom smickrad så att hon slapp diska!  
    Så ens sambos intressen måste vara sjukt manliga? Kanske ska uppmuntra honom att gå ut och svetsa någonting istället så att jag får en riktig MAN! Skämt åsido, han har ju andra intressen förutom datorspel. Men det är väl roligt om han och hans kompisar får nörda lite ett par dagar när ett nytt roligt spel som de väntat på i 12 år kommit. Är väl det minsta man kan unna honom liksom.

Hade som sagt varit en annan femma om man hade haft barn och grejer. Glad 
  • Elliot0300
    Helpful skrev 2012-05-17 10:29:39 följande:
    Ja detta är väl den "Nya Kärleken": hon och han sitter framför varsin dator! Vart är världen på väg!
    Jag pluggar på distans och han arbetar med IT, inte konstigt att vi sitter framför datorer. Pengar och utbildning, ja vart är världen påväg! Flört
  • Helpful
    Elliot0300 skrev 2012-05-17 10:31:54 följande:
    Jag pluggar på distans och han arbetar med IT, inte konstigt att vi sitter framför datorer. Pengar och utbildning, ja vart är världen påväg! Flört
    I stand corrected (and busterd)!xD (Sorry fick Lyxfällan-vibbar av någon anledning)...Tungan ute
  • Elliot0300
    Helpful skrev 2012-05-17 10:38:01 följande:
    I stand corrected (and busterd)!xD (Sorry fick Lyxfällan-vibbar av någon anledning)...Tungan ute
    Haha, ingen fara! Vi är normala människor med socialt liv och stabil ekonomi! Flört
  • Helpful
    Elliot0300 skrev 2012-05-17 10:42:58 följande:
    Haha, ingen fara! Vi är normala människor med socialt liv och stabil ekonomi! Flört
    Skäms
  • Helpful
    Elliot0300 skrev 2012-05-17 10:31:10 följande:
    Så ens sambos intressen måste vara sjukt manliga? Kanske ska uppmuntra honom att gå ut och svetsa någonting istället så att jag får en riktig MAN! Skämt åsido, han har ju andra intressen förutom datorspel. Men det är väl roligt om han och hans kompisar får nörda lite ett par dagar när ett nytt roligt spel som de väntat på i 12 år kommit. Är väl det minsta man kan unna honom liksom.

Hade som sagt varit en annan femma om man hade haft barn och grejer. Glad 
    Förtydligande: jag är bara så förvånad att så många verkar vara intresserade av så "konstiga saker". Idag om du köper en iPad så är det ett "intresse", eller som i detta fallet ett spel. Men jag antar att det bara är jag som saknar den där tiden när man stötte på människor som hade något mer intressant att berätta än att de har köpt en App, eller ny telefon! (Då menar jag, någon som har träffat på en intressant person, haft ett filosofiskt/utvecklande samtal, en upplevelse i någon annan kommun eller land...jag bara menar sådana saker verkar vara så jaa...FÅ...och...borta med vinden... ). Absolut att du ska unna honom det han är intresserad av!  
  • Elliot0300
    Helpful skrev 2012-05-17 11:00:31 följande:
    Förtydligande: jag är bara så förvånad att så många verkar vara intresserade av så "konstiga saker". Idag om du köper en iPad så är det ett "intresse", eller som i detta fallet ett spel. Men jag antar att det bara är jag som saknar den där tiden när man stötte på människor som hade något mer intressant att berätta än att de har köpt en App, eller ny telefon! (Då menar jag, någon som har träffat på en intressant person, haft ett filosofiskt/utvecklande samtal, en upplevelse i någon annan kommun eller land...jag bara menar sådana saker verkar vara så jaa...FÅ...och...borta med vinden... ). Absolut att du ska unna honom det han är intresserad av!  
    Är väl så det är när samhället utvecklas och tekniken går framåt (och man är teknikintresserad)
    Är säker på att de kände så om "nymodigheter" förr också! Flört 
  • Majbarnen

försöker sätta upp renoveringstapet i trappen, och svär som värsta borstbindaren... (det är hööögt och trångt, o nån hjälp vill han icke ha )

Svar på tråden Vad gör din man/sambo just NU?