• LinaTed

En unge i minuten

Nu ska det tydligen börja ett nytt förlossningsprogram - en unge i minuten, där dom kommer att filma på förlossningen i västerås. Jätte roligt tycker jag verkligen eftersom jag älskar förlossnings program och jag  själv har fött mina två barn på förlossningen i västerås, kul att se om "mina" barnmorskor är med i programmet =)

Fast jag blev lite förvånad att dom får va där å filma för när jag va gravid fick man inte ens komma dit å kolla hur allt såg ut å sådär, lite konstigt att dom släpper in massa filmkameror då, tycker inte ni?

Jaja, roligt ska de bli iaf =) Den 7 mars kl 22 i 4an börjar det så då blir de soffläge för mej =) Nån mer som ska kolla?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden En unge i minuten
  • 3 barns mamma84

Vet inte om man blir så hög av lustgassen men jag började skartta så jag grät när jag fick Eda det var väl något som gjorde att jag fick ett gott skratt iaf
    Hänt 2 ggr när jag födde och när jag fick kejdsarsnitt.
    Nu sist jag fick kejsarsnitt och fick Eda (spinalbedövning) kunde jag inte sluta att skratta och skrattade så barnmorskan frågade mig om jag var lessen för jag grät men när hon såg på mig att jag var helt borta haha så började alla i rummet att skratta och när jag kände kniven i magen haha shit jag bara skrattade hej vilt

Så jag tänker nog att det inte är lustgasen i sig utan också Eda man får

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Jag såg bara bara första början sen kom reklam och sen skulle min sambo se på något annat gud så arg jag blev.
    Förra gången såg jag och då tittade han med men nu skulle han se på sin jävla program fyfan vad arg jag blev haha han VET att måndagar är min dag och inte hans.
    Sen tänkte jag titta via datorn men NÄÄÄÄH inte ville det gå med på det.
    Så nu ska jag se om jag kan titta

Vet inte vem hon hette hon som hade svart hår och mannen han han var iaf en toffel minsan han såg också ut som en hamster
    Och hon var en riktig bitch inte snäll alls till honom

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Blgebo

Vi kollade igår, min sambo och jag.
    Han sa att han mår dåligt av att se hur de lider. "Jaha" sa jag "mådde du dåligt när jag födde också?"
    -"Nej, du led ju inte..."
    Han har nog fått en skev bild av förlossningar efter att ha sett mig föda Han verkade inte ha förstått att det kan vara rätt jobbigt att föda barn

• Rosa socka

Självklart tittade jag igår också, guuud vad det är häftigt att föda barn!

Angående EDA och att man inte känner krystvärkarna, gällde inte mig. Inte ett dugg.
    Jag fick min EDA 12.30 den här gången och fick ökad dos vid 14, kanske 15 minuter senare kom krystvärkarna som jag fick hålla emot i en kvart innan jag började krysta.
    Samma första förlossningen, då kom krystvärkarna med besked redan vid 7 cm och jag låg och andades igenom dem så gott jag kunde i nästan 40 minuter.

❤ Oliver april -09 , Lova december -10 ❤
  • blomman8604

Även jag kände mina krystvärkar klart och tydligt och fick snällt andas mig igenom dom innan en kant hade försvunnit. Det va nog den värsta perioden under hela förlossningen att ha krystvärkar och inte få krysta!Så visst känner man krystvärkarna trots EDA!

• Freja87

Min sambo satt och torkade tårarna när bebisarna kom både förra måndagen och igår Drömmer han e så söt..
    Jag sprack utan EDA, följde bms instruktioner till exakt på pricken! Tyckte inte lustgasen gjorde mer med mig än att hjälpa mig fokusera på andningen under krystvärkarna, då jag inte skulle krysta..
    Kom in så sent till förlossningen så allt gick väldigt snabbt, minns inte riktigt hur allt var. Det gick väldigt bra iaf och det kändes som att barnmorskan + student + undersköterska var hos oss heela hela tiden (tog 4 timmar).

• Gaytjej

Jag hade inte velat bli så snurrig och flamsig av lustgasen =/

Lustgasen passade mig bra, jag hade den i 1 h (mellan 7 och 10 cm) och kom snabbt in i hur och när jag skulle andas. Blundade hela tiden, men sa eller tänkte inga knepigheter! När de provade att höja koncentrationen så fick jag be dem att sänka den igen, tyckte det blev för snurrigt.

Fick behålla lustgasen i krystfasen (1 h) och hade den då mellan krystvärkarna. Tyckte det var skönt att ta igen sig lite och ladda.

Hade den även efteråt medan jag syddes (också under 1 h). Sprack för övrigt utan EDA.

------

Något jag tänkte på var att den korthåriga tjejen L i början uttryckte en önskan om att föda upprätt/stående på knä. Det blev hon ju inte uppmuntrad till mot slutet.

Är det kanske fler än vad jag tror som trots alla bollar och ställningar och badkar och sängkanter mot slutet hamnar på rygg i sängen i alla fall? 

• himla

jag har med känt av krystvärkarna under all mina tre förlossningar ...

och att man hamnar på rygg är väl för att bm känner att hon vill ha kontroll på hela förloppet ... så har det vart i mitt fall... att barnet inte mår riktigt bra ...  har då inte fått något alternativ annat än att lägga mig lite på sidan alt rygg växelvis...

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • Smultron ett

Oh my god...
    Bästa preventivmedlet hittils. Ush.

Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • lier1979

Hehe, jag fick eda och det slutade med sugklocka. Var helt öppen i tre timmar men kände inget behov alls av att krysta! Det var dock nice att inte ha ont...

Svar på tråden En unge i minuten