Thaleya skrev 2011-02-25 18:50:23 följande:
Alla tycker ju olika, men om en man gick runt med klänning eller kjol så skulle jag 99% av 100% tycka att det ser oattraktivt ut, även om mannen är rejält snygg i övrigt.
Men det kan ju bero på att jag inte gillar att se mäns vader, nakna eller i tight åtsittande fodral, och speciellt inte i klackskor för då syns vadmuskeln mer och vadmuskler är avtändande enligt mig.
Skulle jag se en man med kjol eller klänning, så skulle jag endast kunna tänka på, att deras paket hänger och slänger (även om han har kallingar på sig). Och en hängande penis är galet avtändande och skrattretande enligt mig med.
Klädesplagg och accessoarer till kvinnor är ju nästan alltid designade för att estetiskt ge snyggare kurvor och bredare höfter och ge ett sexigare mer femenint utseende.
En man med ett feminint utseende skulle jag inte tända på. Sen klänning på dagis hade jag nog varken satt ofta på antingen en dotter eller son, klänning känns som söndagsfin elelr bebiskläder eller vuxenkläder beroende på klänningens utformning.
Våran kultur bestämmer ju många olika saker, en kåpa som prästen har i kyrkan ser ju inte så konstig ut just i kyrkan men om han har den annars så ser det ju galet ut, man får ju välja sina tillfällen helt enkelt, inte dyker jag upp i min nya bikini på en arbetsintervju hur varmt det än är ute.
Men eftersom det nu är barn vi pratar om så tycker jag att barn borde få experimentera sig fram själv, men barn kommer alltid att vara elaka mot varandra så det är viktigt att man är beredd på detta när sonen kommer hem sen så man har uppmuntrande ord i fall det händer :(
Jag kommer att klä mina barn som jag vill: inga prinsesskläder, inge rosa, orange, inga deprimerande kläder, inget som är passande just då, inget smutsigt elelr trasigt, hellst moderna kläder, gula, gröna, blåa och röda, coola kläder. Inga dräkter, inga ofullständiga outfits, inga löjliga tryck på kläderna typ spindelmannen eller barbie.
Utan snygga moderiktiga kläder som är praktiska och sköna. Och sen när barnet är gamla nog att får välja själv så får de klä sig inom vissa ramar som de vill, kanske inte varje dag men oftast.
Tycker det är sorgligt hur många som är inrutade på att min tjej är en liten prinsessa hon ska bara ha rosa kläder, eller min kille är modern och stark och kan ha rosa kläder och klänningar, F U!, jag gör ett statement med mitt barn som slagpåse!!
För tro det eller ej men VÄÄÄLDIGT många människor är så!
Vader på män är minst lika avtändade som resten av han kropp(jag gillar kvinnokroppen)