Inlägg från: ricken |Visa alla inlägg
  • ricken
    LEIONINJA skrev 2011-02-25 20:50:51 följande:
    Mitt stora problem i skolan var inte direkt att jag var socialt missanpassad utan att jag blev misshandlad hemma & mådde för dåligt för att kunna lägga ner energin jag hade önskat i skolarbetet. Men det gick rätt OK ändå, fick några VG:n & något MVG. Solig

Att vara, så att säga, missanpassad är heller ingenting som nödvändigtvis tvingar in människor i kriminalitet. Förstår inte hur du tänker där..? "Jag kan tänka, alltså ska jag råna en bank!" Eller? Obegripligt.

Nej, jag förstår inte sambandet mellan att vilja passa in & att vara empatisk. Jag har aldrig noterat det, som sagt tycker jag att dom som vågar trotsa normer oftare har större förståelse för världen & människors olikheter. Känns det inte lite logiskt, också? Den som själv går sin egen väg kan se att andra vill gå en annan väg & att det inte är några konstigheter med det.

Vem har någonsin talat om att vara upptagen med att bryta normer hela tiden? Det enda jag är upptagen med är att vara jag, & ibland är jag funktionabel med en norm & då följer jag den & ibland är jag det inte & då bryter jag den. Det är inte mer med den saken & ingenting som kräver någon sorts fokus från mig. Jag bara är. Kände mig mer 'upptagen' innan jag på allvar såg igenom normskådespelet. Att passa in är mer ansträngande än att bara vara sig själv, tycker jag, även om jag väl aldrig har strävat efter att passa in i allt för hög grad.

Jag var själv mobbad som liten & känner många som var det även dom. Ingen av dessa - & heller inte jag - har någonsin uttryckt en önskan att dom önskar att dom bara hade passat in bättre i deras skola. Dom är stolta över vilka dom är & vill inte vara annorlunda. Vi är glada över att vi är missanpassade eftersom det i detta fall innebär att vi tänker utanför dom snäva ramarna & handlar därefter.
    Du och jag har olika åsikter om vad att vara missanpassad innebär. Att vara missanpassad betyder inte att bryta mot normerna om man med normer inte menar lagar och regler som normer också innefattar.
    Men om du sätter klänning på din son ökar du risken att din son blir misshandlad av missanpassade ungdomar.  Och det kanske inte är så empatiskt.
  • ricken
    Mamsis skrev 2011-02-25 21:02:54 följande:
    Nakenhet är naturligt. I Sverige måste vi dock av tvång pga kyla klä på oss en massa kläder ibland. Men jag skulel itne känna mig bekväm i att vara naken tex på jobbet, ÄVEN om alla andra vore nakna helt enkelt för att det absolut inte är skönt att sitta med rumpan bar på en stol (jag jobbar på kontor) och inte heller skulle jag vilja att mina barn var nakna i sandlådan, att få in sand i snippan eller i stjärten är inte så himla bra..

Men bada nakna, absolut. I dagens läge på stränder där det är tillåtet. Hänsyn är också ett ord som är bra att kunna och alla tycker inte om nakenhet och de ska slippa få det påtvingat sig. Likväl som en pojke ska slippa få det påtvingat sig att han klär sig fel om han vill ha klänning.

Jag förstår inte vad du menar med att mina argument är motsägelsefulla så utveckla gärna.
    Dock ska jag göra annat nu så ev förklaringar får jag läsa i morgon.

Ha en bra kväll alla.
    Ta och läs kejsarens nya kläder en gång. 
    Hoppas inte grabben kommer på en dag att han har ju faktiskt en kjol på sig. Varför har mamma inte sagt nånting? 
  • ricken
    LEIONINJA skrev 2011-02-25 21:17:32 följande:
    Gick inte att citera ditt senaste ricken, men nej, vi har inte olika uppfattning. Du berättade ju tidigare i diskussionen att man är missanpassad eller kriminell om man inte följer normerna, det är efter din uppfattning om missanpassad som vi har diskuterat, eller hur?

Jag kommer inte att sätta på någon eventuellt framtida son någon klänning. Den får han ta på sig själv.
    Vad bra!
  • ricken
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 22:18:48 följande:
    Aha. Så du är bara en fitta alltså? Inte en individ, inte en person, utan bara ett kön, en fitta? Tja, du får förstås tycka att du är vad du vill, men själv ser jag mig som mer än min penis... Mycket, mycket, mycket mer faktiskt.
    Vi är alla fittor innerst inne!
  • ricken

I dagens samhälle är man politiskt inkorrekt om man inte anser att man bör exprimentera med genusnormer, och det gör att man bryter mot normerna genom att som Ts fråga mamman varför hennes son hade klänning på sig.
    Därimot kan man gärna få slänga Bhn och trosorna och och sjunga feminist ramsor som kvinna. Men samhället blir inte bättre för att man sätter Bhn och trosorna på sina söner. 

• ricken
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 23:02:24 följande:
    Ja verkligen!

Jag var med tidigare idag men jag orkade inte med alla dömande människor. Jag tycker det är så tragiskt att folk är så inrutade, så fixerade vid gamla normer! Världen förändras, låt den göra det åt det mer toleranta och fria hållet :)

Mer klänningar åt folket - män som kvinnor, gammal som ung!
    Ordet "klädning" syftade ursprungligen ospecifikt på ett livplagg, oftast ett plagg som användes utanpå kjorteln och kunde vara såväl ett herr- som damplagg. Småningom försvinner motsvarande plagg i mansklädseln, och klädningen blir ett kvinnligt plagg. Vad som idag benämns klänning hette tidigare livkjortel. Den moderna definitionen av klänning föds på 1500-talet och är då ett tudelat plagg. Först i slutet av 1700-talet dyker den helskurna klänningen upp.
  • ricken
    giftfri skrev 2011-02-25 23:05:09 följande:

Du kan vara glad över att de värsta genusextremisterna här, inte har nån inverkan/påverkan på utvecklingen... Men det tragiska är att dom inte heller vet hur det går till ute i verkligheten, å vilka risker dom utsätter sina barn för, enbart för sina egna stolliga principers skull...
    Tyvärr kan det bli en bitter efarenhet, när deras ungar kommer lite högre upp i åldrarna, för jag tror inte dom tänker på, att deras barn senare kan bli mobbade, för vad som händer nu...

Det finns mycket man kan bli mobbad för. Och ofta är det föräldrarnas påverkan som resulterar i oliktänkande barn. I frågan om vem som har rätt eller fel kan jag inte uttala mig, eftersom det inte finns nått rätt eller fel och barnens spelregler på skolgården och i klassrummen sätts utifrån våra sociala normer och nedärvda instinkter. 
      Barnen kommer att slipas mot varandra och som flockdjur kommer man delas in heirarki. Dom som står utanför och pallar att vara annorlunda får ofta integritet .
      Men nånstans känns det som att det inte spelar någon roll eftersom alla ändå har samma värde, Och det är den slutsatsen dom flesta drar på väg in i vuxenlivet.
  • ricken
    mysfaaktor skrev 2011-02-25 23:20:32 följande:
    Varför skulle söner behöva bh?
    Dom kanske vill ha det! Enligt mamman!
    Har dina barn aldrig provat din BH? Jag vet att det är ganska vanligt iallafall. Så då är det väl inte mer än rätt att springa till affären och köpa en till han? 
  • ricken
    mysfaaktor skrev 2011-02-25 23:29:24 följande:
    Killar behöver inte BH. för de har inga bröst? Visst, om mina söner vill prova min BH, absolut. Prova på. Men de BEHÖVER ingen, så nej... de går inte med det till förskolan.
    Men herreguud! det finns väl pusch up det använder var enda flicksnärta på skola i BH?
Svar på tråden Pojke i klänning?!