Rockabilly skrev 2011-03-13 19:50:15 följande:
Det som kanske kommer hända är vissa pojkar kommer ha på sig klänning för att deras föräldrar tycker att det är okej. Vissa kommer aldrig göra det för att det faktiskt är ett kvinnoplagg. O dem som kommer ha på sig klänning kommer säkerligen bli så jävla mobbad. Idag mobbar man för att man har fel sockar på sig, shit! Tänk när en kille kommer i en klänning. För det kommer aldrig bli så att ALLA kommer tycka det är okej med klänning på pojkar.
O då kommer ni säga: Ja, men det är ju mobbarna som ska flytta. ÖH, nej!! Dem kommer inte flytta. För så funkar det inte. Det bara är så!
Skulle ni vilja ha en vuxen karl i en klänning? Haha, ja kan se det framför mig.. Ute på krogen o blir raggad av en karl i klänning. Inget onenightstand där inte..
O ska pojkar/killar/män även ha på sig klackskor? En karl i en rosa klänning med en svart läderbälte under bröstet och härligt höga klackar.
Eller ska killar ha diadem med rosett i håret? Vill ni verkligen ha en karl som går hemma i detta?? För då tror jag er fan inte.
Jag vill ha en MAN!!
Vissa kommer säkert aldrig att gilla klänning på nån, oavsett kön. Och det är helt OK. Så måste det få vara.
Mobbing är, som sagt, en mer komplex företeelse än att man konsekvent utesluter alla som bryter mot sociala normer. Det handlar om maktspel, hierarkier, status, mm. Kläder kan vara ett svepskäl, men det är aldrig den egentliga grunden. Om det vore så enkelt som enbart de yttre attributen skulle vi ju kunna skita i alla antimobbningsprogram vi har i våra skolor och införa skoluniform, och säkerligen minimera mobbningen till några procent av dagens (för tandställningar, glasögon och hålfotsinlägg)....eller inte...
Min man gick på krogen i klänning en gång. Vi gjorde en kul grej och bytte kläder för att se hur folk skulle reagera (och ja,
det kan man kalla ett socialt experiment). Det var dock inget smink etc inblandat, utan han såg ut som vanligt. Jag hade hans kläder på mig. Det var rätt uppskattat, folk tyckte det var kul och vi hade trevligt. Och ja, han fick följa med mig hem...
Jag tycker bara det är trevligt om dagens mansroll utvecklas och vidgas, på alla plan, så varför inte med lite rosetter och klackskor (för det har ju
aaaldrig varit manligt förut)? Min man får se ut som han vill, han är min soulmate och jag vill mest bara att han ska vara lycklig och trivas med sig själv. Han är dock en typsik t-shirt och jeansmänniska till vardags, men klär gärna upp sig i egensydd rock och kråsskjorta a la 1700-tal till fest.
Men, böst är han väl naken förstås.