Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Pojke i klänning?!

giftfri skrev 2011-03-04 15:46:41 följande:
    Va! Det är ju det som sagts i vart å varannatinlägg, att ungarna inte behöver upplysas, för dom har ändå ingen uppfattning om det.. Jag menar tvärtom, att det är vår förbannade skyldighet att förklara, upplysa å gen dom argument..
    Men genusfanatikerna tycker det är skit, det är ungarnas egna val som betyder nåt, resten är underordnat.., jag tycker precis tvärtom,..
    Ingen har väl skrivit att de inte skall tala med sina barn, men att de inte berättar för sina barn exakt vad DU tycker att de skall säga är väl inte konstigt?

Jag är trettiofem år. Och ville ofta ha klänning när vi lekte hemma på gatan när jag var liten (jag gick inte i förskola). Det var inga andra barn eller föräldrar som tyckte det var konstigt. När vi hade en sminkös i klassen i femte klass ville de flesta andra pojkar bli sminkade till monster eller ville ha en blåtira. Jag sminkades som en kvinna, och var jättestolt, så stolt att jag behöll sminket på hela kvällen för att visa grannar och min musiklärare. Ingen reagerade negativt. Jag blev inte det minsta mobbad i klassen. Snarare tvärtom. Hela pojke i klänning-hysterin verkar ju ha blossat upp i takt med att feministrädslan har spridit sig. Jag menar, Alice Cooper hade klänning på sig för att provocera på SEXTIOTALET! Jag är jätteförvånad över att folk blir så provocerade än i dag...
  • Quintus Zebra
    KlasKristian skrev 2011-03-04 16:00:54 följande:
    Jahaja, så var man "provocerad" igen. Suck.
    Har jag skrivit att du är provocerad? Har jag ens skrivit till dig i denna tråd? Du behöver inte ta illa upp. Läser du igenom TS och tråden så upptäcker du nog att det är ganska många som verkar anse att det är provocerande med pojkar och män i klänning...
  • Quintus Zebra
    KlasKristian skrev 2011-03-04 16:30:44 följande:
    Indirekt ja, eftersom jag är en av dem som vänt mig mot hela den här "killar-i-klänning-som-ett-sätt-att-krossa-normer" -grejen.

Men det där är rätt vanligt när någon tycker tvärtemot. Är man inte provocerad så är man avundsjuk. Eller både och.
    Nej, jag skriver om dem som uppenbarligen tycker att det är provocerande med en pojke/man i klänning.

Du behöver inte läsa in gömda förolämpningar i mina texter. Jag har inget intresse av pajkastning.
  • Quintus Zebra

I tv-programmet "vem vet mest" ikväll så berättade programledaren Rickard Olsson att en majoritet av alla män i världen bär kjol. Och då tänkte jag ju på denna tråd :)

• Quintus Zebra
    giftfri skrev 2011-03-05 08:32:08 följande:
    Alt var rätt, utan det du kallade klädesplagget.., å det är viktigt,
    Men titta i länken. Företaget kallar ju själv plagget för "skirt" och vad betyder det på svenska?
  • Quintus Zebra
    giftfri skrev 2011-03-05 08:44:42 följande:
    Och.., pratar vi engelska nu? Liknande exempel kan du hittta massor av, engelskan har inte ens ord för vårt mor/farfar.., så undvik jmf med språkhänvisnig..
    Ja, fast om skaparen av plagget kallar det för menskirt, vad skulle du säga att plagget skulle heta på svenska?

Här har du en artikel om män som klär sig i vad de kallar för "manskjolar":

wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9912/25/kjol.html

Men låt oss säga att du har rätt, och det är mer okej i England att kalla ett mansplagg för "skirt", betyder det då, enligt ditt resonemang, att det automatiskt blir mer okej att klä små pojkar i kjol i England? jag tror inte konservativa britter håller med dig
  • Quintus Zebra
    Lingonflickan skrev 2011-03-05 09:28:03 följande:
    två män, en av dem använder kjol i protestsyfte, förvånad...not!
    Att HM hade manskjolar i sin kolektion då. Gjorde de det också i protest?
  • Quintus Zebra
    Yildirim skrev 2011-03-05 13:45:07 följande:
    Men det är trots allt ett kvinnoplagg.

Iaf dom som säljs i dom flesta vanliga svenska butiker. Så om ni vill så gärna ha klänning på sonen köp kilt, kaftan, kolt whatever! DET är för killar!
    Ja, det är din ÅSIKT. . Andra föräldrar har andra åsikter, och en del tycker att det är okej att barn är nyfikna och experimenterar.
  • Quintus Zebra

Även om du inte ens ser att det är en pojke? För egen del kan jag aldrig tycka att något så fint som ett litet barn i klänning kan vara löjligt, helt oavsett va barnen har för kön.

• Quintus Zebra
    Yildirim skrev 2011-03-05 13:33:59 följande:
    En klänning är inte löjlig i sig. Men på en pojke är de det.
    Även om du inte ens ser att det är en pojke? För egen del kan jag aldrig tycka att något så fint som ett litet barn i klänning kan vara löjligt, helt oavsett va barnen har för kön.

Så kulle det va. Citatet föll bort i första försöket.
Svar på tråden Pojke i klänning?!