Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Pojke i klänning?!

Nording skrev 2011-02-25 20:48:56 följande:
    Jag önskar att denna syn på människor och kläder bara kan försvinna.
    Skulle vilja göra allt för att min son skulle få gå i strumpbyxor och liknande ifall han känner att han vill det utan att han ska behöva bli mobbad från andra..
    Men då känner jag även så här att låt dom mobba då, jag kommer lära mitt barn vad som är rätt och fel vad det gäller hur man bemöter människor..
    Han kommer själv få välja vilka människor han kommer känna dragning till ,och jag tror inte att bara för att han går i strumpbyxor nu att han kommer bli bög eller transa, men ifall det nu skulle vara så , så hoppas jag att han blir en lyckligsådan som står för vad han tycker och gör som han vill.
    Och inser att dessa människor som mobbar, bara inte fått en lika bra uppväxt vad det gäller kärlek och bemötande..
    Men seriöst. vad är det för fel på dig? Du tycker alltså att det är viktigare att ditt barn mår BRA än att det PASSAR IN??? FY!!! SKÄMS!!!!! Obestämd
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    ricken skrev 2011-02-25 20:51:19 följande:
    Ett ex på vad missanpassad betyder för mig och några till:
    webbshop.gleerups.se/gleerups/upload/files/pr... 
    Jag blev också mobbad men för att jag inte var missanpassad!

Och? Vad har det med deras empatinivå att göra? Och det är fortfarande långtifrån alla mobbare som passar in där. De flesta mobbare är helt vanliga ungar.
  • Dorian Ertymexx
    mylife skrev 2011-02-25 21:22:29 följande:
    Ja, jag vet inte vad jag ska säga. En fundering är ju att idag går tjejer med byxor eller kjol vilket man inte gjorde för ca 100-150 år sedan. Att en liten grabb på dagis inte kan få ta på sig en klänning är väl inte hela världen.
    Kanske är han en trendmakare:)
    Men det är ju SKILLNAD, för det som hände då var ju DÅ, och nu är NU, och då var ju historia, men nu ska ju historien ta slut... eller nå't...
  • Dorian Ertymexx
    LEIONINJA skrev 2011-02-25 21:27:08 följande:
    Men vad har klänningar att göra med att män & kvinnor är olika? & vad har en önskan att människor ska få ha vilka plagg dom vill att göra med att sudda ut könsskillnaderna?
    Eller hur? För om nu skillnaderna mellan könen är gudagivna (eller naturgivna, eller DNA-givna eller whatevergivna) så att män är män och kvinnor kvinnor - vad spelar då det för roll vilka kläder man har på sig?

Och om kläderna KAN påverka, ja, då visar det ju på att det INTE är givet att män är män eller kvinnor är kvinnor!

Ni får liksom välja vilket, för de tu ihop är självmotsägande!
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2011-02-25 21:47:41 följande:
    Å andra sidan har jag inte fått någon förklaring på varför man nödvändigtvis måste veta rent visuellt om ett barn man möter är en pojke eller flicka. Vad som är det viktiga, liksom.
    Man måste ju veta om man ska grooma ungen som ragg när man blir äldre eller om man ska se fram emot att snacka sport me'n, förstår du. :P
  • Dorian Ertymexx
    Nenne666 skrev 2011-02-25 21:48:09 följande:
    Vill man bryta mot några eventuella normer gör man det inte genom sina barn som får ta smällarna...den som inte insett hur hårt det kan va på dagis samt skola har ingen koll alls.
    Vill man förändra normer, får pappan i huset dundra in med rosa klänning själv på sin arbetsplats samt in på ica...barnent ska inte ta det. Thats it.

SEN, när debatten e utplånad å accepterad...klä på ditt barn hur många klänningar du vill-fine!
    Fast det där blir ett moment 22, för så länge ingen klär barn annorlunda så blir det ingen förändring. För vuxna förändrar sig inte så värst.
  • Dorian Ertymexx
    frufri skrev 2011-02-25 21:51:44 följande:
    Nä det är egentligen helt sant :) Det är väl bara det att om man tycker så, att det sitter i DNA, så ser det konstigt ut helt enkelt. Opassande.Jag skulle tex. aldrig falla för en man i klänning eftersom att jag attraheras av män. En klänning tar helt och hållet bort all manlighet! Men i det här fallet  handlar det om en liten pojke så visst: Det spelar väl egentligen ingen roll... Men jag skulle aldrig själv kunnat klä en son i klänning...
    Fast det där är ju feltänk, för om man säger att manligeheten sitter i generna så ska ju inte kläderna spela någon roll. Män var ju män även på medeltiden, under antiken och till och med på 1700-talet, när det var manligt att vara fjollig och patetisk. Klädval sitter inte i generna. Det är bara vanor och normer.
  • Dorian Ertymexx
    Carolita skrev 2011-02-25 22:02:00 följande:
    men herregud...."mitt barn är inget kön", det var det dummaste jag nånsin hört.
    Det är klart barnet är ett kön! Antingen är det en kille eller tjej, andra fall finns ju men då heter det hermafroditer (tror jag).

Löjligt att låta sin son att ta på sig klänning/kjol! Det plagget ÄR för tjejer, iaf i dom flesta länder. Annat är det i typ mellanöstern där män går runt i en lång "klänning", men det är ju oxå knäppt.

Och att tjejer bär byxor är väl bara bra, hur skulle det vara att gå runt med en kjol/klänning här uppe i norden på vintrarna?????

Skärp er mammor som tycker klänning på killar är OK!
    Aha. Så du är bara en fitta alltså? Inte en individ, inte en person, utan bara ett kön, en fitta? Tja, du får förstås tycka att du är vad du vill, men själv ser jag mig som mer än min penis... Mycket, mycket, mycket mer faktiskt.
  • Dorian Ertymexx
    LEIONINJA skrev 2011-02-25 22:14:43 följande:
    Tycks vara som om dom som finner att det är provocerande att klä sig 'könsöverskridande' är dom som är mest osäkra på människors könstillhörighet. Jag noterar människors könsskillnader & tycker att dom är härliga, spännande & sexiga men jag behöver inte ha en värld som kollar snett på killar i klänning för att veta vem som är man & vem som är kvinna. Tänk vilken osäkerhet inför det hela om man behöver ha en strikt klänningregel för att tala om genuin manlighet & kvinnlighet.
    Japp... Det "roliga" är att det är exakt samma tänk som tidigare hindrade kvinnor från vissa jobb, eller kvinnor från att köra bil.
  • Dorian Ertymexx
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:04:51 följande:
    eh fast det kan vara så att pojken själv bett om att få ha klänning .. det behöver ju inte vara så att föräldrarna har trugat på honom klänning för att visa att de är PK ..

Finns en kille på min dotters dagis som ofta kommer i klänning , han vägrar byxor ... så vad är problemet ?

Sen kan man inte sitta och vänta på att alla pappskallar ska ändra åsikt och acceptera oliktänkande ... man måste få uttrycka sig och vara den man är . Livet blir förbannat trist annars .
    Exakt. Tänk om man sade samma sak om homosexuella - "Jaja, ni får ha era parader och pride, men vänta tills alla accepterar er!" Klart fan att ingen ändrar sin åsikt frivilligt, om de får välja! Säger sig självt!
Svar på tråden Pojke i klänning?!