Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Pojke i klänning?!

Nenne666 skrev 2011-02-26 00:30:53 följande:
    och då spär man inte på detta med en rosa kllä'nning?
    Nope. Ungen blir lika mycket mobbad med rosa klänning som med senaste modekläderna. Det är fullkomligt irrelevant faktiskt.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Nenne666 skrev 2011-02-26 00:34:00 följande:
    Men långt hår är väl inget som sticker ut i din min generation? Det vart ju okejat genom min barndom...och inte alls nåt konstigt. Inget bra exempel kan jag tycka, hårdrocksbrud som jag e...
    Dessutom ska du komma ihåg att jag är några år äldre. Långt hår var INTE moderiktigt när jag var liten. Då var hockeyfrillan "teh shit".

Hockeyfrilla! Och ni bråkar över rosa klänningar! *rys*
  • Dorian Ertymexx
    trollbottom skrev 2011-02-26 00:39:42 följande:
    Tja, själv är jag ingen genusterrorist men jag är genusmedveten. Jag har framför allt märkt av skillnaderna enormt mycket mer nu sen jag blev vuxen och jag tycker mycket är galet.
    Men sen anser jag att mycket är sunt förnuft. Varför hindra barn att utvecklas att skapa sig sina egna personligheter bara för att det finns normer som säger att de inte får ha vissa personligheter för att de har snopp eller snippa?!

Och jo, mycket av traditionellt kvinnliga egenskaper är undervärderat, nedvärderat och anses ha lägre status. Ganska lätt att se bara på löneutveckling inom olika yrkeskategorier.
    http://hubpages.com/hub/Why-Its-Bad-News-For-Women-If-Men-Cant-Wear-Dresses

Jaja, jag vet, hon är en ond genusfeminist som är vinklad och hycklande.
  • Dorian Ertymexx
    trollbottom skrev 2011-02-26 00:49:23 följande:
    Du och jag kanske har förväxlats. Du borde kanske vara kvinna och jag man då. För jag har allra helst bara några cm långt hår. Nu har jag långt hår som går strax nedanför axlarna och det är mest för att jag är för lat för att klippa av det. Men allra bäst är några cm. Då behöver man inte bry sig ett jota om frisyr Skrattande för sånt är jag för lat och ointresserad av för att orka bry mig om.
    Oj, undrar om vi blir mobbade av barnen om vi går på dagis då, för att hämta våra barn (eh, ja, jag har ju då inga men du förstår vad jag menar). Gråter
  • Dorian Ertymexx
    bastardized skrev 2011-02-26 00:56:49 följande:
    Absolut inte, däremot är detta så självklart för mej och känns inte så enormt viktigt att prata om, däremot har jag följt dej ett tag och din argumentationsteknik går ut på att trötta ut folk, har aldrig sett dej briljera överhuvdtaget.
    Tja, don efter person. En persons grå mus är en annans musa, en person idiot är en annans geni.
  • Dorian Ertymexx
    Nenne666 skrev 2011-02-26 01:06:44 följande:
    Nä, man hjälper våra barn utifrån vad som gäller, man förklarar och taLar om att det inte e helt ok just nu, i detta läget, men hemma är det ok och när du blir äldre får du bestämma själv., När dom e stora nog får dom fatta sina egna beslut utifrån att dom vet vilka konsekvenser det innebär. Vilket ett barn på 3 år intE kan förstå sig på  på samma sätt som en som är 13 år.
    Nej, vi hjälper våra barn efter vad vi tycker är bäst. Eller menar du att om det idag, i Sverige, var könsstympning som gällde så skulle du glatt klippa av dina döttrar deras klitoris? För att det är vad som gäller?

På den ljusa sidan kommer du ha lätt att förstå hur mödrar tänker i länder med just könsstympning, de tänker exakt som du - att man ska anpassa sig efter vad som gäller. För det är ju för barnens bästa att bli stympade. Oavsett om det handlar om kön, fria val eller annat. Eller?
  • Dorian Ertymexx
    Lussan5 skrev 2011-02-26 01:33:08 följande:
    Sjukt.
    Klänning bär man på sin höjd vid dop och konfirmation som grabb. Annars heter man Thomas Di Leva.
    Och vad är det för fel på att vara en flummig men framgångsrik musiker då?
  • Dorian Ertymexx
    kvart skrev 2011-02-26 01:46:29 följande:
    det är feminister och jämnställhetsvurmare vi har att tacka för detta
    Japp! Glad
  • Dorian Ertymexx
    mysfaaktor skrev 2011-02-26 01:48:27 följande:
    Hahaha. Det är bara accepterat när det är vid "rätt" tillfälle.
    Det är bara rätt när det inte är fel. Ah, härligt med vardagshyckleri, eller vad säger du? Kräks
  • Dorian Ertymexx
    jollan61 skrev 2011-02-26 02:24:29 följande:
    Klockrent!
    Klockfalskt. Man bär vilka plagg man vill när man vill. Det kallas frihet, och är en del av att leva i en demokrati. Try it, you just might like it!
Svar på tråden Pojke i klänning?!